فناوری نو ناسا برای رکوردشکنی در المپیک پاریس

به گزارش سهندبلاگ، بازی های المپیک از دیرباز محل رقابت ورزشکاران برتر دنیا و شکستن رکوردهای قدیمی بوده است. در المپیک پاریس 2024، فناوری جدیدی به کار گرفته خواهد شد که می تواند عملکرد ورزشکاران را به سطح تازه ای ارتقا دهد و شاهد رکوردهای شگفت انگیزی باشیم.

فناوری نو ناسا برای رکوردشکنی در المپیک پاریس

سوپرپلیمر نوی که بر اساس ایده های ناسا ساخته شده، در بافتن لباس های ورزشی رقابت های المپیک پاریس 2024 به کار خواهد رفت تا عملکرد ورزشکاران را هرچه بیشتر ارتقا دهد.

بازی های المپیک پاریس در 6 مرداد (25 ژوئیه) شروع خواهد شد و طی 19 روز، 10500 ورزشکار از 206 کشور دنیا در 329 زمینه ورزشی به رقابت خواهند پرداخت. بااین حال در این رقابت ها، تعداد زیادی از ورزشکاران به لباس های تهیه شده با فناوری ناسا مجهز خواهند شد تا این قهرمانان بتوانند برترین عملکردشان را ارائه دهند.

اگر از نزدیک به لباس های ورزشی نو نگاه کنید، متوجه الگویی چرخشی می شوید. این لباس ها با ابرماده ای ساخته شده که شرکت رئون لبز (Rheon Labs) با الهام از ایده های ناسا فراوری نموده و پیش تر به تعدادی از ورزشکاران یاری نموده بود تا رکوردشکنی نمایند.

اولگا کراوچنکو (Olga Kravchenko)، مدیر طراحی شرکت رئون لبز می گوید: ما در فناوری خود، سال ها پژوهش بیومکانیکی را با شیمی پیچیده ترکیب نموده ایم تا دنیای نوی از توانمندی های ورزشکاران به نمایش بگذارد و دوره نوی از اوج عملکرد را برای دوندگان شکل دهد. فناوری ما سوپرپلیمری جذب نماینده انرژی، حساس به کشش، سبک وزن و عملکردمحور است. این پلیمر را می توان به عنوان ماده تشکیل دهنده لباس های فعال برای بهینه سازی عملکرد استفاده کرد.

پلیمر در حالت طبیعی خود، نرم و انعطاف پذیر است، اما هنگامی که تحت فشار قرار می گیرد، انرژی را جذب می نماید و سفت می شود. این رفتار را می توان با ماسه مرطوب مقایسه کرد. پلیمر مانند ماسه خیسی است که در حال دویدن روی آن هستید، ماسه فقط در اثر ضربه خوردن سفت می شود و سپس دوباره به حالت نرم و انعطاف پذیری بازمی شود. با این ویژگی ها، این ماده عضلات را در کارآمدترین موقعیت قرار می دهد و تضمین می نماید که انرژی ورزشکار هنگام مسابقه از بین نمی رود؛ ضمن آن که راحتی کاربر را نیز به خطر نمی اندازد و اتلاف انرژی را کاهش می دهد.

چندین برند مشهور ازجمله رافا (Rapha)، هارلی دیویدسون (Harley Davidson) و روروک (Ruroc) در حال حاضر از این سوپرپلیمر در محصولات خود استفاده می نمایند و آدیداس (Adidas) نیز از این ماده در محصولات مجموعه تک فیت (Techfit) و آدیزیرو (Adizero) استفاده می نماید که در میان بسیاری از ورزشکاران برجسته محبوبیت دارند.

در هفته های اخیر، چندین رکورد دنیای به وسیله ورزشکارانی شکسته شده است که سوپرپلیمر شرکت رئون لبز را به تن داشته اند.

نکات پایانی

1: ناسا، آژانس فضایی آمریکا، در زمینه های مختلف علمی پیشگام بوده و ایده های نوآورانه ای را ارائه نموده است. یکی از این ایده ها، طراحی سوپرپلیمری کاملا منحصربفرد است که با یاری شرکت رئون لبز به محصول تبدیل شده است.

2: این سوپرپلیمر دارای خواص فوق العاده ای است که می تواند عملکرد ورزشکاران را به طرز چشمگیری بهبود بخشد. پلیمر در حالت عادی نرم و انعطاف پذیر است، اما زمانی که تحت فشار قرار می گیرد، انرژی را جذب نموده و سفت می شود.

3: رفتار این ماده شگفت انگیز شبیه به ماسه مرطوب است. همانطور که ماسه خیس تنها در اثر ضربه سفت می شود، این پلیمر نیز در زمان فعالیت ورزشی انرژی را جذب و سپس دوباره به حالت انعطاف پذیر باز می شود.

4: این ویژگی ها باعث می شود عضلات ورزشکار در موقعیت بهینه قرار گیرند و انرژی به هدر نرود. علاوه بر این، سبک وزن بودن پلیمر به افزایش راحتی و کاهش اتلاف انرژی یاری می نماید.

5: شرکت های معتبر بسیاری از جمله آدیداس، رافا، هارلی دیویدسون و روروک، از این سوپرپلیمر در محصولات خود بهره می برند و نتایج چشمگیری را به دست آورده اند.

6: در هفته های اخیر، رکوردهای دنیای متعددی در رشته های مختلف ورزشی شکسته شده که همگی به وسیله ورزشکارانی رقم خورده که از لباس های ساخته شده با این سوپرپلیمر استفاده نموده اند.

7: کارشناسان معتقدند که استفاده از این فناوری می تواند باعث افزایش چشمگیر سرعت، قدرت و استقامت ورزشکاران شود و شاهد رکوردهای غیرقابل باور در المپیک پاریس خواهیم بود.

8: با این حال، بعضی نگران هستند که این فناوری می تواند منجر به بروز مشکلاتی در رقابت های ورزشی شود و رویدادهای ورزشی را به سمت ناعادلانه بودن سوق دهد.

9: اما هواداران این فناوری معتقدند که همه ورزشکاران به طور یکسان به آن دسترسی خواهند داشت و فرصت برابر برای استفاده از آن را خواهند داشت.

10: در نهایت، استفاده از این فناوری نو می تواند منجر به تحولی بزرگ در عرصه ورزش شود و دنیا را برای مدتی طولانی شگفت زده کند.

سخن پایانی

بازی های المپیک پاریس 2024 شاهد به کارگیری فناوری پیشرفته ای خواهد بود که می تواند رکوردهای کهنه را درهم بشکند. آینده ورزش با این فناوری بسیار هیجان انگیز به نظر می رسد و باید منتظر ماند و دید که چگونه دنیا ورزش را دگرگون خواهد نمود.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1403 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 19765

به "فناوری نو ناسا برای رکوردشکنی در المپیک پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری نو ناسا برای رکوردشکنی در المپیک پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید