شروع مرمت تزئینات کاشیهای نمای جداره های بیرونی محوطه جهانی میدان امام

به گزارش سهندبلاگ، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان از شروع مرمت تزئینات کاشیهای نمای جداره های بیروی محوطه ثبت جهانی میدان امام(ره) اطلاع داد.

شروع مرمت تزئینات کاشیهای نمای جداره های بیرونی محوطه جهانی میدان امام

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، فریدون الله کمک مدیر کل میراث فرهنگی این استان، امروز 22 آذر 97 با اعلام این مطلب اضافه کرد: در راستای استحکام بخشی و مرمت تزئینات کاشیهای لچکیهای بیرونی میدان امام اقدامات مرمتی در این راستا در دستور کار نهاده شد و مرمت آن شروع شد.

الله کمک توضیح داد: درحال حاضر مرمت کاشیهای سر در ورودی خیابان سپه(سپاه) شروع شده که برای مرمت و استحکام بخشی تزئینات کاشیها هزینه ای بالغ بر یک میلیارد ریال برآورد شده است.

میدان امام(ره) اصفهان که از سوی سازمان جهانی یونسکو به ثبت جهانی رسیده است، به شکل مستطیل بزرگی با اندکی زاویه نسبت به خط قائم شمالی- جنوبی، با امتداد شمال غربی- جنوب شرقی احداث شده و طولی معادل 510 متر داشته و عرض آن 160متر است و با این حساب، فضای داخل میدان مساحتی معادل 16/8 هکتار را شامل می گردد.

معماری خاص و منحصر به فرد میدان امام و چهار اثر زیبای آن که در چهار طرف میدان نهاده شده است هر گردشگر و بازدید کننده ای را در این میدان شگفت زده می نماید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 206

به "شروع مرمت تزئینات کاشیهای نمای جداره های بیرونی محوطه جهانی میدان امام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع مرمت تزئینات کاشیهای نمای جداره های بیرونی محوطه جهانی میدان امام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید