آیا نتایج کاپ آسیایی کاناپولو ملاک توزیع سهمیه جهانی است؟

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران، مسابقات کاپ آسیایی کاناپولو سرانجام هفته گذشته با حضور کلیه تیم های ملی قاره این قاره در چین برگزار گشت که تیم مردان ایران نایب قهرمان و تیم زنان کشورمان سوم شد. این رویداد در حالی برگزار گشت که پیش از این قرار بود در تابستان سال جاری ایران میزبان مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهانی باشد اما به دلایلی این رویداد لغو شد.

آیا نتایج کاپ آسیایی کاناپولو ملاک توزیع سهمیه جهانی است؟

به دنبال لغو این رویداد، با توجه به عدم زمان باقی مانده در سال 2019 برای برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا، صحبت هایی مبنی بر تلاش کشورهای آسیای شرقی و چینی ها برای معرفی برگزیدگان این کاپ به عنوان تیم های راه یافته به مسابقات جهانی شنیده شده است.

علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی کشورمان در پاسخ به خبرنگاران در این خصوص توضیح داد.

تیم کاناپولوی مردان و زنان ایران در رقابت های کاپ آسیایی چین شرکت کردند، صحبت هایی شده مبنی بر اینکه به دلیل عدم برگزاری رقابت های قهرمانی آسیا و انتخابی جهان شاید ملاک توزیع سهمیه های جهانی نتایج همین رویداد باشد، آیا این مسئله صحت دارد یا خیر؟

رئیس فدراسیون قایقرانی کشورمان در پاسخ به این پرسش مهر، گفت: تیم های ایران به رقابت های کاپ آسیایی چین رفته اند اما این طور نیست که این رویداد مسابقه قهرمانی آسیا محسوب شود. کاپ آسیایی هیچ ربطی به توزیع سهمیه ها و کسب سهمیه جهانی نداشت. این کاپی است که چینی ها تصمیم به برگزاری آن گرفتند تا به نوعی از شرایط اصلی این رشته برای برگزاری آن در بازیهای آسیایی پیش رو رونمایی کنند تا بتوانند با قدرت بیشتری آسیا را برای برگزاری این رویداد توجیه کنند.

با توجه به اینکه مسابقات قهرمانی آسیای امسال لغو شد، تکلیف تیم های راه یافته از قاره آسیا به رقابت های جهانی چه خواهد شد؟، وی در این خصوص گفت: صحبت هایی شاید در این خصوص صورت بگیرد و شاید در نهایت چنین مسئله ای را به کنفدراسیون قایقرانی آسیا بقبولانند که ملاک برای توزیع این سهمیه ها همین کاپ باشد ولی هنوز چنین اتفاقی نیافتاده و رسمی نشده است.

سهرابیان ادامه داد: در جلسه ای که به ژاپن رفتیم صحبت شد تا دوباره درخواست خود را به کنفدراسیون آسیا برای برگزاری مسابقات کاناپولو قهرمانی آسیا در سال پیش روی شمسی و میلادی بدهیم تا بتوانیم میزبان این رویداد باشیم. چون هنوز این کار صورت نگرفته باید هیات رئیسه کنفدراسیون قایقرانی آسیا در نشست فیلیپین یا تایلند در این خصوص تصمیم بگیرد.

وی تاکید کرد: احتمال دارد با توجه به فرصت اندکی که تا خاتمه سال میلادی وجود دارد چنین تصمیمی بگیرند و ملاک معرفی کنندگان آسیا نتایج همین کاپ باشد اما باز هم تاکید می کنم این مسئله رسمی نیست و سندیت ندارد.

رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: تیم کاناپولوی مردان ایران در حال حاضر به دلیل موفقیتی که در رقابت های جهانی سال قبل کسب کرده بود سهمیه جهانی دوره بعد را دریافت کرده و مسئله ای از این بابت نداریم اما برای تعیین شدن سهمیه بانوان باید منتظر تصمیم آسیا برای برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا یا ملاک قرار دادن نتایج کاپ آسیایی باشیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 5146

به "آیا نتایج کاپ آسیایی کاناپولو ملاک توزیع سهمیه جهانی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا نتایج کاپ آسیایی کاناپولو ملاک توزیع سهمیه جهانی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید