احیای بافت فرهنگی تاریخی ارومیه با حضور مدیرکل حفظ و احیای بناهای تاریخی بررسی شد

به گزارش سهندبلاگ، مسائل پیرامون طرح احیای بافت تاریخی فرهنگی ارومیه با حضور مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی سازمان و کارشناسان ذی ربط مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

احیای بافت فرهنگی تاریخی ارومیه با حضور مدیرکل حفظ و احیای بناهای تاریخی بررسی شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی، موضوع محدوده بافت تاریخی فرهنگی ارومیه که در سال 88 از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور به دستگاههای اجرایی مسئول ابلاغ شد، بعد از مدتها که بلاتکلیف مانده بود در دو سال اخیر از سوی این اداره کل مورد توجه قرار گرفت و بصورت عملی چندین پروژه مرمتی مرتبط با آن نیز به مرحله اجرا رسید ولی به دلیل گستردگی موضوع و نیز عدم همکاری قابل انتظار از سوی برخی دستگاههای ذی ربط، در عمل با چالش هایی روبه رو بوده است.

هادی احمدی مدیرکل دفترحفظ و احیا بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی سازمان در این نشست با اشاره به بکار گیری اصطلاح فرسوده برای بافت های تاریخی گفت: بکار گیری این نوع اصطلاحات ترفندی برای سو استفاده از این بافت هاست و با این کارها هویت تاریخی شهرها نباید از یادها برود.

او با اشاره به نقش موثر و حساس شهرداریها در این قضیه گفت: در برنامه چهارم توسعه طبق قانون باید شهرداریهای ویژه بافت تاریخی تشکیل و راه اندازی می شد که در صور عملی شدن آن، بسیاری از موانع و مسائل برطرف می شد.

جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی نیز ضمن تاکید بر گفتمان مشترک بین ادارات و نهادهای مسئول گفت: تا کنون چندین بار با استانداری جهت تشکیل شهرداری بافت تاریخی مکاتبه شده است.

او ادامه داد: از طریق همکاران ستادی درحال پی گیر هستیم تا کمیته راهبردی ویژه احیائ بافت تاریخی شهر را تشکیل دهیم.

در این جلسه پس از بررسی در خصوص ضوابط و مواد قانونی و اعلام نظر کارشناسان، مقرر شد که این اداره کل ضوابط و مقررات اختصاصی بافت تاریخی شهر را تهیه و تا قبل از آن زمان، نسبت به اعلام پاسخ به استعلامات شهرداری جهت صدور پروانه ساختمانی اقدام مقتضی صورت گیرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 3817

به "احیای بافت فرهنگی تاریخی ارومیه با حضور مدیرکل حفظ و احیای بناهای تاریخی بررسی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای بافت فرهنگی تاریخی ارومیه با حضور مدیرکل حفظ و احیای بناهای تاریخی بررسی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید