اضافه بار شرکت هواپیمایی کیش ایر

به گزارش سهندبلاگ، اگر شماهم دوست دارید سفری بدون دردسر و نگرانی را تجربه کنید باید از قوانین شرکت های هواپیمایی به خصوص درباره اضافه بار ایرلاین های مختلف مطلع باشید، از این رو اگر هواپیمایی کیش ایر را برای یک سفری آرام انتخاب نموده اید با ما در این مقاله همراه باشید.

اضافه بار شرکت هواپیمایی کیش ایر

معرفی شرکت هواپیمایی کیش ایر

هواپیمایی کیش ایر در سال 1370 به دنبال پدید آمدن زمینه ها و قابلیت های پیشرفت روز افزون در جزیره کیش و همچنین به منظور توسعه گردشگری و ارتباط بیش از پیش با سایر استان های کشور شکل گرفت و مقر اصلی خود را در منطقه آزاد کیش تاسیس کرد. این شرکت هواپیمایی در ابتدا با دو هواپیما به صورت اجاره ای کار خود را شروع کرد اما رفته رفته با اتخاذ شوه های مدیرتی صحیح در جهت پیشرفت نهاده شد و امروزه بعد از 29 سال فعالیت در صنعت هوایی، توانسته با کسب تمام استاندارهای بین المللی یکی از اعضای یاتا (انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی) باشد.

شرکت هواپیمایی کیش ایر نه تنها به عنوان یکی از ایرلاین های اختصاصی این جزیره به مراکز داخلی متعددی پرواز می نماید بلکه در نقل و انتقال گردشگران خارجی نیز نقش مهمی ایفا می نماید. در جدول زیر می توانید مقاصد پروازی داخلی وخارجی این شرکت را مشاهده کنید:

ناوگان هوایی کیش ایر

مدیر عامل این شرکت هوایی برای تحقق اهدافی چون گسترش پرواز به جزیره کیش به منظور رونق هرچه بیشتر صنعت گردشگری به دنبال توسعه و نوسازی ناوگان هوایی خویش است از این رو در زیر می توانید ناوگان هوایی این شرکت هواپیمایی را به تفکیک مدل مشاهده کنید:

مقرارت حمل بار هوایی کیش ایر

میزان وزن بار تحویلی هر مسافر در جهتهای داخلی و خارجی به ازای هر مسافر بزرگسال یا کودک دارای جایگاه در جدول زیر به نمایش آمده:

گفتنی است میزان بارمجاز همراه به قسمت پذیرش بار جدا از بار مجاز دستی محاسبه شده است.

همچنین هواپیمایی کیش ایر میزان بار مجاز برای نوزادان زیر 2 سال را 10 کیلوگرم اعلام نموده است.

توجه داشته باشید ابعاد ساک دستی قابل حمل به داخل کابین از نظر ابعاد نیز دارای استاندارد می باشد:

توجه داشته باشید اگر قصد دارید ساک دستی مورد نظر خود را با رعایت تمام قوانین به داخل کابین هواپیما ببرید، قبل از ورود به هواپیما ساک خود را به مسئول باجه جهت آنالیز و مشاهده تحویل دهید، تا اجازه حمل به داخل کابین صادر گردد.

هزینه اضافه بار هوایی کیش ایر

اگر میزان بار شما از مقدار بار مجاز که بر روی بلیط شما درج شده که این مقدار بر اساس مسافت مبدا تا مقصد، داخلی و خارجی بودن و همچنین نوع کلاس پروازی شما مشخص شده تجاوز کند به عنوان اضافه بار شناخته می گردد. بنابراین به ازای هر کیلوگرم بار اضافه باید مبلغی را به عنوان جریمه در فرودگاه مبدا پرداخت کنید.

گفتنی است میزان پرداخت جریمه نیز با توجه به اینکه پرواز شما داخلی یا خارجی می باشد متفاوت است. اما به طور متوسط نرخ اضافه بار به صورت زیر است:

گفتنی است یک درصد مبلغ جهت جریمه اضافه بار بر اساس قیمت بلیط، طول پرواز و کلاس پرواز شما محاسبه می گردد.

کالاهای ممنوعه

کلیه کالاهایی که حمل آن ها تهدیدی برای برهم زدن آرامش و سلامت جان مسافران، خدمه و همچنین بدنه هواپیما می باشد را کالاهای ممنوعه می گویند. اما حمل برخی از کالاها به طور کلی با هواپیماهای مسافر بری ممنوع است در این میان نیز کالاهایی وجود دارد که تنها حمل آن ها به داخل کابین ممنوع می باشد اما حمل آن ها در چمدان بلامانع است. در جدول زیر می تواندی لیست تعدادی از این کالاها را ببینید:

کلاس های پروازی کیش ایر

هواپیمایی کیش ایر در راستای شعار خود(ما به شما اهمیت می دهیم) و همچنین برای ایجاد تنوع در انتخاب و راحتی مسافران و رقم زدن سفری فراموش نشدنی، پروازهای خود را در دو کلاس پروازی اکونومی (Economy Class) و کلاس پروازی تجاری (Business class) در جهتهای داخلی و خارجی ارائه می دهد. در حال حاظر مسافران می توانند در جهتهای داخلی تهران-کیش و تهران- مشهد و بالعکس می توانید از کلاس پروازی تجاری استفاده نمایند از این رو مسافران با انتخاب هر کلاس پروازی می توانند از خدمات و امکانات متفاوتی بهره مند شوند.

کلاس بیزینس:

در این نوع کلاس پروازی مسافران می توانند سه وعده صبحانه، ناهار و شام غذای مورد علاقه خود را از میان منو انتخاب نمایند که دارای استاندار های بالایی می باشد.(غذاهای این بخش دارای 50 درصد گوشت سفید و 50 درصد گوشت قرمز با بالاترین کیفیت غذایی می باشند).

همچینین مسافران این نوع کلاس پروازی علاوه بر سرویس غذای باکیفیت از خدمات دیگری چون سرویس متفاوت در زمان ورود و خروج نیز بهره مند شوند. به نحوی که هنگام ورود در اولویت قرار می گیرند وهمچنین در هنگام خروج نیز تدابیری برای خروج و تحویل بار زودتر نیز در نظر گرفته شده است.

کلاس اکونومی:

در پرواز های طولانی مدت نیز به مسافران این نوع کلاس وعده غذایی کرم تعلق می گیرد.

مسافرن این پرواز می توانند از حق انتخاب میان نوشیدنی و غذاهای گرم را دارند.

شرکت هواپیمایی کیش ایر به دلیل اهمیتی که به رفاه مسافران خود می دهد، ساندویچ های گرم را برای مسافرانی که پرواز های کوتاه مدت دارند نیز در نظر گرفته است.

در جدول زیر می توانید تفاوت میزان درصد جریمه کنسلی بلیط هواپیما را به تفکیک نرخ کلاس های پروازی ببینید:

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: گردشبان
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 12073

به "اضافه بار شرکت هواپیمایی کیش ایر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اضافه بار شرکت هواپیمایی کیش ایر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید