افزایش نیم میلیون مترمربع فضاهای دانشگاهی تا خاتمه سال 99

به گزارش سهندبلاگ، معاون اداری، اقتصادی و مدیریت منابع وزارت علوم از افتتاح حدود نیم میلیون مترمربع فضاهای آموزشی، یاری آموزشی، پژوهشی، رفاهی و خدماتی در دانشگاه ها، مراکز آموزشی و پژوهشی تا خاتمه سال 99 اطلاع داد.

افزایش نیم میلیون مترمربع فضاهای دانشگاهی تا خاتمه سال 99

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از وزارت علوم، محمدتقی نظرپور معاون اداری، اقتصادی و مدیریت منابع وزارت علوم از افتتاح حدود نیم میلیون متر مربع فضاهای آموزشی، یاری آموزشی، پژوهشی، رفاهی و خدماتی در دانشگاه ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و پارک های علم و فناوری تا خاتمه سال 1399 اطلاع داد.

وی ادامه داد: دانشگاه ها و مراکز آموزشی، پژوهشی و فناوری به عنوان کانون های اصلی فراوری دانش و فناوری صندلی ویژه ای در رشد و بالندگی آموزش عالی کشور دارا هستند. فراوری علم با توجه به پیشرفت سریع علم و دانش در دنیا نیازمند بازنگری است، بنابراین سوق دادن دانشگاه ها به سمت دانشگاه نسل سوم و چهارم همراه با فراوری دانش مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان و بسترسازی برای اشتغال جوانان و روزآمد کردن و ارتقای علمی و فناوری دانشگاه ها و مراکز پژوهشی به منظور دستیابی ایران 1404 به صندلی اول منطقه در اولویت برنامه های آموزش عالی واقع شده است.

به گفته معاون اداری اقتصادی و مدیریت منابع وزارت علوم، دانشگاه ها و مراکز آموزشی، پژوهشی و فناوری برای دستیابی به اهداف پیش بینی شده در اسناد بالادستی نیازمند توسعه متناسب زیرساخت ها با اهداف سیاست گذاری شده به همراه تامین منابع لازم هستند.

وی افزود: در حال حاضر تعداد 260 طرح عمرانی با زیربنای حدود یک میلیون و ششصدهزار متر مربع با کاربری های آموزشی، یاری آموزشی، پژوهشی، رفاهی و خدماتی در دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری در دست احداث است. در حال حاضر، تعداد 76 پروژه از کل 260 طرح با زیربنای حدودی 515 هزار متر مربع از پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد برخوردارند که امیدواریم با تأمین بودجه موردنیاز در امسال به بهره برداری برسند.

نظرپور گفت: 53 پروژه در دانشگاه ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و فناوری با پیشرفت فیزیکی بین 50 تا 70 درصد و با زیربنای حدودی 268، 000 متر مربع وجود دارند که با مساعدت و همّت مسئولان و در صورت تأمین اعتبار به مبلغ 5,900 میلیارد ریال، امکان افتتاح و بهره برداری از آنها در امسال و یا حداکثر در شش ماهه اول سال 1400 فراهم خواهد شد.

خاتمهی پیغام/

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8465

به "افزایش نیم میلیون مترمربع فضاهای دانشگاهی تا خاتمه سال 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش نیم میلیون مترمربع فضاهای دانشگاهی تا خاتمه سال 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید