البرادعی: آمریکا مانند یک گاومیش رفتار می نماید

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، محمد البرادعی، مدیرکل پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی در گفتگویی با انتقاد از خروج یکجانبه آمریکا از برجام، هشدار داد که رویکرد تقابلی کاخ سفید خطر از بین رفتن این توافق را افزایش داده است.

البرادعی: آمریکا مانند یک گاومیش رفتار می نماید

محمد البرادعی در عین حال تصمیم ایران برای کاهش تعهدات برجامی را با هدف نجات این توافق عنوان نمود.

جنجالی ترین بخش از مصاحبهی البرادعی با گاردین، آنجا بوده است که او آمریکا را به یک گاومیش تعبیر کرد و گفت: آمریکا مانند یک گاومیش رفتار می نماید که جهان را در سراشیبی خطرناک کشانده است.

البرادعی ضمن اعلام نگرانی از سیاست های آمریکا علیه ایران، کاخ سفید را متهم به اعمال فشار علیه ایران همزمان با درخواست مذاکره نمود.

مدیرکل پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین در اظهاراتی بی سابقه و تند گفت: احمق ها (در آمریکا) افسار گسیخته شده و به دنبال تقابل نظامی با ایران هستند، هرچند این یک فرصت برای انگلیس است که اعلام کند از ارزش ها و موازین بین المللی حمایت می نماید و مانند آمریکا عمل نخواهد کرد.

دونالد ترامپ، یک سال پیش با نقض تعهدات آمریکا، خروج واشنگتن از برجام را اعلام نمود، هرچند این اقدام با واکنش های منفی جهانی روبرو شد.

در عین حال کاخ سفید همزمان مدعی آمادگی برای مذاکره با ایران شده است، هرچند تهران با توجه به نقض تعهدات آمریکا و همچنین سیاست های خصمانه و ضدایرانی کاخ سفید هرگونه مذاکره و مصاحبه را رد نموده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 2383

به "البرادعی: آمریکا مانند یک گاومیش رفتار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "البرادعی: آمریکا مانند یک گاومیش رفتار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید