ایستگاه فضایی کیت های استخراج فضایی را دریافت کرد

به گزارش سهندبلاگ، پس از اتصال فضاپیمای بدون سرنشین دراگون، فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی کیت های استخراج فضایی مبتنی بر باکتری ها را دریافت کردند.

ایستگاه فضایی کیت های استخراج فضایی را دریافت کرد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، روز 27 ژوئیه سال 2019 یک کیت معدنی آزمایشی توسط فضاپیمای بدون سرنشین دراگون به ایستگاه فضایی بین المللی تحویل داده شد.

براساس گزارش نیواطلس، محققان برای مطالعه اینکه چگونه باکتری ها می توانند برای استخراج مواد معدنی و فلزاتی از صخره های سیارک ها، قمرها و سیاره ها به کارگرفته شوند، از این کیت آزمایشی استفاده خواهند کرد.

لازم به ذکر است؛ این کیت آزمایشی توسط تیمی به سرپرستی دانشگاه ادینبورگ ارائه شده است.

همان گونه که در زمین برای استخراج مواد معدنی و فلزات احتیاج به یکسری فرایندهای پیچیده ای است که سنگ معدن را به مواد معدنی مفید تبدیل می نماید.

یکی از راه ها برای استخراج مواد معدنی، استفاده از روشی به نام زیست معدن کاری است که در آن از میکروب ها ، باکتری ها یا قارچ ها به عنوان یک کارخانه شیمیایی کوچک استفاده می نمایند تا صخره ها را شکسته و فلزاتی مانند آهن، مس، زینک، طلا، اورانیوم و توریم را استخراج نمایند.

زیست معدن کاری روشی برای استخراج مواد معدنی مورد نظر از سنگ معدن است که در آن از میکروارگانیسم ها برای صاف کردن مواد معدنی به جای روش های سنتی، گرمای شدید و یا مواد شیمیایی سمی، که برای محیط زیست مضرند، استفاده می گردد.

اخترزیست شناسان مرکز اخترزیست شناسی دانشگاه ادینبورگ برای استخراج فضایی با استفاده از این روش، در دهه های گذشته 18 راکتور زیست معدن کاری به اندازه یک قوطی کبریت را ارائه کردند که در حال حاضر در ایستگاه فضایی بین المللی است.

طبق این گزارش، قرار است فضانوردان قطعاتی از سنگ بازالت را در داخل این راکتورها قرار دهند به گونه ای که سنگ ها در داخل محلولی از باکتری ها و مواد مغذی غوطه ور شوند. ساختار سنگ بازالت به آنچه که در صخره های ماه و مریخ وجود دارد، شبیه است.

هدف از این کار این است که ببینیم باکتری ها چگونه در نیروی گرانشی صفر مواد معدنی را استخراج می نمایند.

طبق این گزارش، در این آزمایش، هنگامی که میکروب ها رشد می نمایند، بر نحوه تشکیل کلونی و بیوفیلم ها نظارت می گردد و سپس بیوفیلم ها برای آنالیز به دانشگاه استنفورد و ادینبورگ منتقل خواهند شد. این بیوفیلم ها نه تنها به روش زیست معدن کاری یاری می نمایند بلکه درک بهتری را از چگونگی رشد میکروب ها بر روی زمین نیز فراهم خواهند کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 2695

به "ایستگاه فضایی کیت های استخراج فضایی را دریافت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایستگاه فضایی کیت های استخراج فضایی را دریافت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید