بازداشت دانشمند ایرانی غیر قانونی است

به گزارش سهندبلاگ، رئیس دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه اتهام وارده به استاد این دانشگاه درست نیست، گفت: دولت آمریکا نمی تواند دانشمند ایرانی را قانونی صرفا به دلیل خریداری داروی پزشکی مجاز، زندانی کند.

بازداشت دانشمند ایرانی غیر قانونی است

محمد تقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با اشاره به دستگیری دانشمند ایرانی دانشگاه تربیت مدرس که 8 ماه پیش در فرودگاه توسط پلیس FBI صورت پذیرفت، گفت: دولت آمریکا نمی تواند دانشمند ایرانی را صرفا به دلیل خریداری داروی پزشکی مجاز زندانی کند، این در حالی است که از هفته اول بازداشت مسعود سلیمانی به وسیله وزارت خارجه و وزارت علوم پیگیری های لازم را انجام دادیم.

وی با اشاره به اینکه این استاد دانشگاه در نیمه مهر ماه سال 97 دستگیر شده است، گفت: در آن موقع مقامات سیاسی صلاح ندانستند موضوع دستگیری این دانشمند سلول های بنیادی کشور رسانه ای گردد که به همین دلیل پیگیری علت بازداشت به صورت اجرایی انجام شد.

احمدی اضافه نمود: اتهام نقض تحریم که از سوی دولت امریکا اعلام شده یک اتهام نادرست و ضعیف است که با به تعویق انداختن زمان دادگاه به دنبال چسباندن برچسب غیر قانونی هستند.از طرفی باید بگویم براساس قوانین دولت امریکا خریداری داروی مجاز پزشکی مانعی ندارد.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس توضیح داد: وضعیت این استاد دانشگاه را به وسیله خانواده او با تماس تلفنی به صورت مرتب رصد می کنیم از طرفی باید بگویم پیگیری های 2 وزارت خانه های خارجه و علوم همچنان تا آزادی این دانشمند کشور ادامه دارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 1760

به "بازداشت دانشمند ایرانی غیر قانونی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازداشت دانشمند ایرانی غیر قانونی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید