بازدید سرزده قالیباف از شهرک صنعتی شمس آباد

به گزارش سهندبلاگ، رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه نظارت های میدانی خود به صورت سرزده به شهرک صنعتی شمس آباد در شهرستان ری رفت و از نزدیک در جریان مسائل کارگران و تولیدکنندگان این شهرک نهاده شد.

بازدید سرزده قالیباف از شهرک صنعتی شمس آباد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی مجلس، محمد باقر قالیباف در ابتدای این نظارت میدانی به یک واحد فراوریی برش سنگ تایل رفت که به دلیل خام فروشی این محصول معدنی و بی توجهی به ارزش افزوده این صنعت و همچنین وجود شبکه های رانتی صادرات سنگ خام به حالت نیمه تعطیل درآمده است.

رئیس مجلس در دومین بازدید خود در شهرک صنعتی شمس آباد از کارخانۀ فراوری پروفیل های پیشرفته در و پنجره بازدید کرد که یک بانک آن را به تعطیلی کشانده است. این واحد فراوریی از سال 92 با وجود پیشرفته ترین دستگاه ها بدون استفاده مانده و کارگران آن بیکار شده اند.

قالیباف در مصاحبه با فراوریکنندگان این واحد فراوریی، برای اجرای قوانین تسهیل کننده بانکی تاکید نمود و از مصوبه کمیسیون تلفیق برای بخگرددگی جرائم تامین اجتماعی کارگاه هایی که سطح اشتغال خود را طی یکسال اخیر حفظ نموده باشند، اطلاع داد.

سومین بازدید رئیس مجلس از کارخانه فعال جهان کریستال بود که یکی از واحدهای فعال در صنعت فراوری کریستال در کشور است که محصول خود را به ده ها کشور جهان صادر می نماید. این کارخانه برای توسعۀ بخش های فراوریی و صادرات بیشتر محصولات با مشکل ترخیص مواد اولیه لازم و همچنین تسهیل فرایندهای تجاری و مبادلاتی روبروست.

قالیباف در سرانجام این نظارت میدانی در جمع صنعتگران گفت که برای پیشرفت فراوری و اشتغال، حمایت از فراوری کننده و حذف قوانین زائد و دست وپاگیر در دستور کار مجلس یازدهم است.

رئیس قوه مقننه تاکید نمود که مجلس مصمم است تا با حضور در میدان و شنیدن مسائل و مطالبات واحدهای فراوریی و کارگران، موانع فراوری کارگاه های کوچک و متوسط را حذف کند تا مقدمات کاهش بیکاری و رشد مالی با فعالیت های همین کارگاه های فراوریی کوچک و متوسط فراهم گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 12463

به "بازدید سرزده قالیباف از شهرک صنعتی شمس آباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید سرزده قالیباف از شهرک صنعتی شمس آباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید