برنامه برداشت گاز از پارس جنوبی محقق شد خبرنگاران

به گزارش سهندبلاگ، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: در زمستان سال 99 روزانه حدود 15 میلیون مترمکعب مازاد بر برنامه مصوب وزارت نفت، از میدان مشترک پارس جنوبی گاز غنی برداشت شد.

برنامه برداشت گاز از پارس جنوبی محقق شد خبرنگاران

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، محمد مشکین فام در نشست با مدیران معاونت عملیات و پشتیبانی، تحقق فراوری تکلیفی گاز از پارس جنوبی را در سال 99 مایه مباهات و سربلندی کارکنان شرکت نفت و گاز پارس دانست و گفت: خوشبختانه با کوشش همکاران مان در بخش عملیات و پشتیبانی، در زمستان سال گذشته بدون هیچ نقیصه ای، روزانه حدود 15 میلیون مترمکعب مازاد بر برنامه مصوب وزارت نفت از میدان مشترک پارس جنوبی گاز غنی برداشت شد.

وی با اشاره به تدوین سند چشم انداز 20 ساله پارس جنوبی در بخش توسعه و نگهداشت فراوری، اضافه نمود: لازم است در بخش عملیات فراوری نیز با تشکیل کارگروهی، سند راهبری فراوری پایدار گاز از پارس جنوبی در بازه های زمانی کوتاه مدت و بلندمدت تهیه و تدوین گردد تا ضمن شناسایی مسائل و برنامه ریزی برای برطرف گلوگاه های فراوری پایدار و مستمر گاز، نقشه راه بخش عملیات و فراوری گاز از میدان مشترک پارس جنوبی معین گردد.

اهمیت میدان پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه حدود 70 درصد از گاز مصرفی کشور از میدان گازی پارس جنوبی تأمین می گردد، توضیح داد: مسائل موجود شامل شیوع بیماری کرونا، تغییرات در سطوح مدیریتی و تنگنا ها و کمبود منابع اقتصادی نباید مانعی در دستیابی به فراوری و تأمین 70 درصدی گاز کشور ایجاد کند.

مشکین فام همچنین با اشاره به موضوع نگهداشت فراوری گاز از مخزن گازی پارس جنوبی، گفت: شرکت نفت و گاز پارس در سال 1399 توانست در حوزه نگهداشت فراوری به خوبی عمل کند که انتظار می رود این موضوع در سال پیش رو به مراتب مطلوب تر از پارسال دنبال گردد.

وی با بیان اینکه اکنون 8 سکوی گازی فراوریی در اختیار پیمانکاران طرح های توسعه پارس جنوبی قرار گرفته است، اظهار کرد: باید طوری برنامه ریزی کرد تا بهره برداری از این سکو ها تا خردادماه سال جاری در اختیار معاونت عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس قرار گیرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 13312

به "برنامه برداشت گاز از پارس جنوبی محقق شد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه برداشت گاز از پارس جنوبی محقق شد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید