بهبودیافتگان کرونا در برابر عفونت مجدد کاملا ایمن نیستند

به گزارش سهندبلاگ، نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد، جوانانی که قبلا کرونا گرفته اند و بهبود یافته اند، در برابر عفونت جدید کاملا ایمن نیستند.

بهبودیافتگان کرونا در برابر عفونت مجدد کاملا ایمن نیستند

به گزارش خبرنگاران، محققان دانشکده پزشکی Icahn در مونت سینای در این مطالعه داده های مربوط به بیش از سه هزار نفر از اعضای سالم نیروی دریایی آمریکا را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. این افراد 18 تا 20 ساله بودند.

آنها دریافتند حدود 10 درصد از افرادی که در این مطالعه شرکت نموده و قبلاً به کووید 19 آلوده شده بودند، مجدداً به این ویروس آلوده شدند.

نویسندگان این مطالعه هشدار دادند که با وجود عفونت قبلی و وجود آنتی بادی ها، انجام واکسیناسیون برای تقویت واکنش ایمنی، جلوگیری از عفونت مجدد و کاهش انتقال ضروری است.

آنها افزودند: جوانان باید در هر زمان ممکن واکسینه شوند. بر اساس این مطالعه مشاهده ای که از ماه مه تا نوامبر سال 2020 انجام شد ، 19 نفر از 189 تفنگدار دریایی آلوده به ویروس کرونا، دوباره به این ویروس آلوده شدند.

این میزان با بروز عفونت های جدید در 50 درصد (هزار و 79 مورد از دو هزار و 274 مورد) از افراد شرکت نماینده در این مطالعه که پیش از این به بیماری کووید 19 مبتلا نشده بودند، قابل مقایسه است.

اگرچه این مطالعه روی افراد جوان و بیشتر مردان که از لحاظ شرایط بدنی متناسب بودند اجرا شده است، اما محققان معتقدند خطر ابتلا به عفونت مجدد برای بسیاری از جوانان وجود دارد.

با این وجود، به دلیل شرایط زندگی در یک پایگاه نظامی، این میزان ابتلا به عفونت مجدد برای سایر شرایط صادق نیست.

پروفسور استوارت سیل فون نویسنده ارشد این مطالعه گفت: لازم به یادآوری است که با وجود عفونت قبلی، جوانان می توانند دوباره به کرونا مبتلا شوند. ایمنی ناشی از عفونت گذشته تضمین نمی گردد و واکسیناسیون هایی که محافظت بیشتری ایجاد می نمایند، هنوز هم برای افرادی که کرونا داشته اند، ضروری است.

ویروس کرونا موسوم به کووید 19 اواسط ماه دسامبر 2019 میلادی (24 آذر 1398) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.

ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 میلادی (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین بیان کرد.

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان دنیای بهداشت روز چهارشنبه 21 اسفندماه 98 در کنفرانسی تاکید نمود که اگرچه واژه همه گیر (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد؛ اما ارزیابی های این سازمان ویروس کرونا را همه گیر دنیای شناسایی و اعلام می نماید.

در حال حاضر بسیاری از کشورهای دنیا از جمله ایران درگیر پاندمی ویروس کووید 19 هستند.

منبع: ایرنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 13504

به "بهبودیافتگان کرونا در برابر عفونت مجدد کاملا ایمن نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهبودیافتگان کرونا در برابر عفونت مجدد کاملا ایمن نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید