تاثیر کرونا بر فعالیت های ستاد فرهنگی المپیک ایران

به گزارش سهندبلاگ، خبرنگاران - گروه ورزشی: تقریباً همزمان با شروع اقدامات اولیه کمیته ملی المپیک برای تشکیل کاروان اعزامی به بازی های المپیک توکیو، ستاد فرهنگی این بازی ها شکل گرفت تا به صورت تخصصی پیگیر امور فرهنگی مربوط به این کاروان باشد.

تاثیر کرونا بر فعالیت های ستاد فرهنگی المپیک ایران

این ستاد با مدیریت امین عارف نیا مدیرعامل مؤسسه یاری به توسعه فرهنگ و هنر وزارت ارشاد برنامه ریزی فرهنگی برای کاروان المپیک را در سه بازه زمانی پیش از بازی های المپیک، در جریان این رویداد و بعد از بازی ها شروع کرد و تا آنجا پیش رفت که برای در اختیار داشتن محلی مناسب ویژه اجرای کار در توکیو، توافقات لازم با شهرداری توکیو و دانشگاه موساشینو هم به عمل آمد.

به موازات آن هماهنگی های داخلی با نهادهایی مانند وزارت کشور، سازمان شهرداری ها و … جهت اجرایی شدن پروژه های فرهنگی در نقاط مختلف کشور به عمل آمد. حتی قرار بود بعد از نوروز 99 برنامه های پیش بینی شده وارد فاز اجرایی گردد اما شیوع ویروس کرونا و تصمیمی که کمیته بین المللی المپیک به خاطر روبروه با این بحران جهانی برای تعویق یک ساله بازی های المپیک گرفت، منجر به توقف فعلی این برنامه ها شده است.

حالا این ابهام و پرسش ایجاد شده که لغو المپیک در امسال، فعالیت های ستاد فرهنگی را تحت الشعاع قرار داده و باعث لغو آنها می گردد یا این ستاد کماکان به کار خود ادامه خواهد داد؟

امین عارف نیا در مصاحبه با خبرنگاران و در واکنش به این ابهام با تاکید بر اینکه ستاد فرهنگی المپیک توکیو همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد، در خصوص چگونگی ادامه کار شرح داد.

تعویق در اجرای برنامه های فرهنگی المپیک

وی گفت: قالب برنامه های پیش بینی شده در ستاد با هدف ایجاد شور و نشاط و امید در جامعه و در راستای حمایت از کاروان ایران نهایی شده است اما حالا که زمان المپیک تغییر نموده قاعدتاً اجرای این برنامه ها نیز با تعویق روبرو خواهد شد.

مسئول ستاد فرهنگی المپیک توکیو ادامه داد: بخش عمده فعالیت های فرهنگی در قالب رویدادهای دسته جمعی و حضوری پیش بینی شده اند اما با توجه به بحران کرونا امکان برگزاری گردهمایی و تجمعات لازم در این زمینه فراهم نیست بنابراین عملاً و قانونا فعلاً برنامه اجرایی نخواهیم داشت تا در بازه زمانی جدید برای آنها تصمیم بگیریم.

ادامه همکاری ستاد فرهنگی با کمیته ملی المپیک

عارف نیا به این پرسش مبنی بر اینکه ستاد فرهنگی المپیک توکیو برای بازی های 2020 تشکیل شد، حالا که این بازی ها یک سال به تعویق افتاده این ستاد کماکان به همکاری با کمیته ملی المپیک ادامه خواهد داد؟ پاسخ مثبت داد.

بازنگری در برنامه های مصوب

مدیرعامل مؤسسه یاری به توسعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شرح تکمیلی پاسخ خود تشریح کرد: طبق حکم ریاست کمیته ملی المپیک، مسئولیت برنامه های فرهنگی المپیک توکیو با ستاد فرهنگی است. قرار بود این بازی ها امسال برگزار گردد اما با توجه به تعویق المپیک به سال آینده موکول شده است. این جابجایی زمانی خللی در کار و ادامه همکاری وارد نمی کند. فقط ضروری است در خصوص تصمیمات و برنامه ها مطابق با شرایط و زمان جدید بازی ها بازنگری داشته باشیم.

بهار 1400 زمان اجرای فعالیت های فرهنگی توکیو است

با توجه به تعویق بازی ها و فاصله زمانی یک و نیم ساله ایجاد شده تا المپیک توکیو نحوه ادامه فعالیت ستاد فرهنگی و زمان اجرایی شدن برنامه های مصوب چگونه خواهد بود؟، عارف نیا در پاسخ به این پرسش خبرنگاران گفت: در راستای هماهنگی های ایجاد شده توسط ستاد فرهنگی، از طرف وزارت کشور دستورالعمل لازم برای همکاری تمام استان های کشور جهت اجرای پروژه های فرهنگی در سطح استان ها صادر شده بود و قرار بود بعد از نوروز 99 فعالیت های مصوب اجرا گردد که کرونا همه آنها را منتفی کرد. حالا با تعویق ایجاد شده از بهار سال 1400 و در فاصله زمانی سه ماه مانده تا المپیک 2021 فعالیت ها اجرایی می گردد.

وی در این زمینه ادامه داد: طی این مدت برنامه ریزی ها و فراوریات فرهنگی کماکان استمرار خواهد داشت. این فراوریات شامل محصولات چند رسانه ای، انیمیشن های المپیکی، بازی های رایانه ای ورزشی و … هستند که فراوری آنها مصوب شده است.

تاکید بر عدم خسارت اقتصادی و لزوم تمدید توافقات با ژاپنی ها

مسئول ستاد فرهنگی المپیک توکیو در بخش پایانی این مصاحبه در خصوص توافقات انجام شده با ژاپنی ها برای اجرای برنامه های مصوب در توکیو و اینکه تعویق المپیک باعث خسارت اقتصادی در این زمینه شده و آیا احتیاج است توافقات به عمل آمده بازنگری شوند؟ تاکید نمود: با شهرداری توکیو و مسئولان دانشگاه موساشینو که یکی از محل های برگزاری برنامه های فرهنگی کاروان ایران است، توافقاتی داشته ایم اما این توافقات جنبه اقتصادی نداشت. درواقع وجهی پرداخت نشده است که حالا تعویق المپیک آن را تحت تأثیر قرار دهد، فقط اینکه عمل به این توافقات به شرایط جدید وابسته خواهد بود. احتمالاً باید در رایزنی های مجدد لزوم عمل به این توافقات برای سال آینده را پیگیر باشیم. حداکثر کوشش خود را می کنیم در شرایط جدید بهترین زمینه برای خدمات فرهنگی کاروان ایران مهیا گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7981

به "تاثیر کرونا بر فعالیت های ستاد فرهنگی المپیک ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر کرونا بر فعالیت های ستاد فرهنگی المپیک ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید