تاکسی های هوایی ترافیک را کاهش می دهند ، از سفر نخستین زن فضانورد به ماه تا ساخت جدیدترین ماسک ضد کرونا

به گزارش سهندبلاگ، برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی های روز با ما همراه باشید.

تاکسی های هوایی ترافیک را کاهش می دهند ، از سفر نخستین زن فضانورد به ماه تا ساخت جدیدترین ماسک ضد کرونا

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

از کاهش ترافیک تا صرفه جویی در مصرف سوخت با کمک تاکسی های هوایی

محققان آزمایشگاه ملی اوک ریج تخمین زده اند که اگر تاکسی های هوایی به یک روش مناسب حمل ونقل تبدیل شوند، می توانند ضمن کاهش ترافیک، سوخت را نیز به میزان قابل توجهی کاهش دهند. تاکسی های هوایی، وسایل نقلیه کوچک هوایی که مسافرتی را به صورت نقطه به نقطه و بر اساس تقاضا ارائه می دهند، به صرفه جویی در وقت منجر شده اند، اما تأثیر آن ها در استفاده از سوخت تا حد زیادی کم است.

کاهش دمای باتری لپ تاپ با استفاده از عایق نانو امکان پذیرشد

محققان دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با استفاده از روشی ساده و کم هزینه تر نسبت به روش های قبلی برای تولید کامپوزیت های الیافی، توانستند راهکاری برای مدیریت انرژی حرارتی توسط عایق های دینامیکی بر پایه کامپوزیت های الیافی حاوی نانوذرات اکسید آهن ارائه دهند. این محصول در صنعت ساختمان، صنایع نساجی، پلیمر، بسته بندی مواد غذایی و سلول های خورشیدی و حتی باتری های لپ تاپ کاربرد دارد.

بزرگترین رادیوتلسکوپ تک دیش جهان کشف اسرار جهان هستی را تسهیل می کند

بزرگترین رادیوتلسکوپ جهان دارای دهانه ای 500 متری است که طراحی آن در سال 2016 تکمیل شده است. این رادیوتلسکوپ در جنوب غربی چین و در استان گویژوی این کشور نصب شده و تولید آن 171 میلیون دلار هزینه در بر داشته است. ساخت و برپایی این رادیوتلسکوپ حدود 5 سال طول کشیده و ابعاد آن در حدی است که شناسایی امواج رادیویی در کهکشان های بسیار دوردست را ممکن می کند.

نخستین زن فضانورد به ماه می رود

جف بزوس مدیر ارشد اجرایی بلواوریجین گفت نخستین فضانورد زن را به ماه می برد. شرکت فضایی خصوصی بلو اوریجین متعلق به جف بزوس ثروتمندترین فرد جهان، قرار است رویا های فضایی وی را برآورده کند. جف بزوس در این باره نوشت: این (BE-7) موتوری است که نخستین زن را به سطح ماه می برد.

شرایط مهاجرتی و جابجایی های بین المللی دانشجویان مشخص می شود / حمایت از پژوهش های مهاجرتی

دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در حوزه مهاجرت های بین المللی انتها نامه یا رساله دارند می توانند با حمایت رصدخانه مهاجرت ایران، کار پژوهشی خود را کامل کنند. رصدخانه مهاجرت ایران وابسته به پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف با اعلام فراخوان این طرح و حمایت از انتها نامه و رساله های تحصیلات تکمیلی، قصد دارد ضمن توسعه پژوهش ها و مطالعات در این حوزه تصویری روشن از شرایط مهاجرتی و جابه جایی های بین المللی دانشجویی ارائه دهد.

جدیدترین ماسک روز های کرونایی ابداع شد / ترسناک، اما کاربردی

یک ماسک تمام صورت ابداع شده است که دو فیلتر قابل تعویض و چندبار مصرف دارد، این ماسک ترسناک که تمام صورت را می پوشاند، هوای تنفسی فرد را تصفیه می کند و از سوی دیگر هویت او را از سیستم های شناسایی چهره و دوربین ها مخفی می کند.

نانودارویی که گونه های مضر قارچ ها را از بین می برد

محققان روسی و مکزیکی پیروز به توسعه نانودارویی شدند که می تواند قارچ های خطرناک و بیماری زا را از بین ببرد در حالی که قارچ های مفید امکان زنده ماندن داشته و می توانند در محیط تکثیر کنند. محققان دریافته اند که نانوذرات نقره موجود در دارو های تولید شده آن ها، برخلاف عوامل ضدقارچ رایج موجود در بازار، بدون تأثیر بر گونه های مفید، به شکل موثری با انواع قارچ های بیماری زا مبارزه می کنند. نتایج این پروژه در مجله Colloid and Interface Science Communications به چاپ رسیده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 11952

به "تاکسی های هوایی ترافیک را کاهش می دهند ، از سفر نخستین زن فضانورد به ماه تا ساخت جدیدترین ماسک ضد کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکسی های هوایی ترافیک را کاهش می دهند ، از سفر نخستین زن فضانورد به ماه تا ساخت جدیدترین ماسک ضد کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید