تبدیل تهران به هاب گردشگری

به گزارش سهندبلاگ، تهران در حال حاضر بیشتر محل گذر گردشگران خارجی است، به این معنی که با توجه به رجحان زیرساخت های حمل و نقل تهران در مقایسه با شهرهای جذاب برای گردشگران خارجی، عمده این گردشگران برای ورود به ایران ابتدا تهران را به عنوان نقطه ورود انتخاب می نمایند؛ اما ماندگاری آن ها در مقایسه با سایر مقاصد گردشگری کم است.

تبدیل تهران به هاب گردشگری

در همین حال نمایندگان بخش خصوصی فعال در پایتخت برای تبدیل تهران به هاب گردشگری پروژه تغییر شکل استفاده توریست های خارجی از این کلانشهر را کلید زدند.

کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با تعریف یک طرح تحت عنوان برند تهران میخواهد تغییر و تحولاتی در وضعیت موجود گردشگری تهران ایجاد کند تا بر اساس آن پایتخت به مقصد اول گردشگران خارجی تبدیل گردد.

کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با آسیب شناسی این وضعیت به تدوین طرح برند تهران پرداخته که براساس آن قرار است از دو راستا، پایتخت به هاب گردشگری تبدیل گردد. راستا اول به ماموریت تورگردان ها وابسته است تا آن ها با مهارت های جدید بتوانند ظرفیت های بالقوه تهران همانند طبیعتگردی ها، روستاها، ابنیه های تاریخی و بازارگردی را معرفی نمایند و علاوه بر آن می توانند برای اینکه چهره آشفته و پر ترافیک شهر را از دید گردشگران خارجی دور نمایند با زمان بندی مناسب، رفت و آمد آن ها را در ساعاتی قرار دهند که تا حد امکان ترافیک کمتری را تجربه نمایند یا حتی شبگردی نمایند و از نورپردازی های مناسب موجود در شهر نیز بهره مند شوند.

راستا دوم براساس یک مدل مالی شکل می گیرد که با سرمایه گذاری در حوزه گردشگری، پایتخت بتواند قابلیت تبدیل شدن به مرکز شهرهای جذب گردشگر-هاب را پیدا کند. براین اساس یک مدل آن است که گردشگران خارجی در راستا تهران، کاشان، اصفهان و یزد ایرانگردی نمایند، به گونه ای که تهران فقط محل گذر آن ها نباشد، بلکه در تهران اقامت نمایند. به همین دلیل مشاور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفت و گو با دنیای اقتصاد عنوان نمود: یکی از وظایف جامعه تورگردان ها معرفی جاذبه های تهران به گردشگران خارجی و مقصد کردن تهران است. علاوه بر آن این تورلیدرها باید جاذبه های فصول مختلف تهران را به خوبی معرفی نمایند تا به صورت میانگین و دائمی مسافران خارجی را در تهران داشته باشیم.

مجید حسینی نژاد، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران نیز بیان کرد: با توجه به جاذبه های گردشگری که در تهران وجود دارد در حال حاضر یکی از طرح های کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تهران برای رونق گردشگری در پایتخت، برند تهران است، زیرا با معرفی مناسب پایتخت هم گردشگران خارجی و داخلی و هم تهرانی های ساکن در شهر می توانند از تهرانگردی استقبال نمایند و با افزایش زمان ماندگاری توریست ها در تهران به علت افزایش هزینه کرد، آن ها ما شاهد افزایش درآمد نیز خواهیم بود.

وی عنوان نمود: با توجه به کارهای مطالعاتی و عملی که پیش تر در این حوزه و در شهر اصفهان انجام و به نتیجه رسیده، اتاق بازرگانی تهران نیز مشورت هایی را با فعالان صنعت گردشگری اصفهان انجام داده است. تاکنون نیز اتاق بازرگانی تهران به عنوان نماینده بخش خصوصی با شهرداری و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همکاری و مشارکت هایی داشته است. رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: برای اجرایی کردن پروژه تبدیل تهران به هاب گردشگری به سرمایه گذاری چند میلیاردی احتیاج داریم، علاوه بر آن باید از هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران نیز مصوبه دریافت کنیم که دو هفته تا یک ماه زمان می برد و پس از آن برای فاز اجرا اقدام کنیم تا هویت جدید گردشگری تهران شکل بگیرد.

منبع: دنیای اقتصاد

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همگردی
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 3161

به "تبدیل تهران به هاب گردشگری" امتیاز دهید

2 کاربر به "تبدیل تهران به هاب گردشگری" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل تهران به هاب گردشگری"

1 دیدگاه

Mohammad Baharloo 10 آبان 1398

سلام ، تاسیس و توسعه هاب گردشگری تهران می تواند رویکردی خوبی باشد؛ پر واضح است این استراتژی مستلزم سرمایه گذاری در خور توجه برای اجرای ابتکارات یکپارچه شده خطوط هوایی، فرودگاهی، ... ، می باشد. کاش بتوانید نقش آفرینان پر قدرت اقتصادی داخلی و خارجی را با این رویکرد همسو کنید. طبعآ راه های شناسایی و همسویی آن ها خود مقوله ای استراتژیک است . بهرحال امیدوارم بتوانید با عنایت کردن به منطق نوین رقابت، این مهم را بموقع عملیاتی کنید. موفق باشین.

پاسخ به Mohammad Baharloo
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید