تدوین نظام نامه میز گفت وگوی نخبگانی

به گزارش سهندبلاگ، خبرنگاران/خراسان رضوی مشاور استاندار خراسان رضوی در امور جوانان گفت: نظام نامه میز گفت وگوی نخبگانی تدوین شده و امیدواریم در دوره جدید ریاست بنیاد نخبگان استان اجرایی گردد.

تدوین نظام نامه میز گفت وگوی نخبگانی

علی باغدار دلگشا، امروز 11 دی ماه در مراسم تودیع و معارفه رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی در محل سالن شورای مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد، اظهار کرد: همه می دانیم که در دنیای جدید جامعه ای به عنوان جامعه ثروتمند و سرمایه دار معرفی می گردد که از ظرفیت نیروی نخبگانی خود بتواند استفاده کند و از میان چهار الگو فعالیت فردی فعال، فعالیت جمعی فعال، دوگانه فعالیت فردی و جمعی غیر فعال بتواند از محور جمع گرایانه و فعال گرایانه استفاده کند. آنچه در دوران مدیریت دکتر احمدزاده در بنیاد نخبگان استان شاهد آن بودیم این است که به دوگانه نخبگان جوان و پیشکسوتان نخبه محور توجه می شد.

وی اضافه نمود: خدمات در زمینه نخبگان، جذب اعضای هیئت علمی و کوشش های بسیار ساختارمند در این حوزه سبب شد تا نخبگان در شرایط سخت فعلی بمانند و نقش آفرینی نمایند. همچنین تکریم پیشکسوتان نخبه پرور در دانشگاه فردوسی مشهد از خدمات ارزنده آقای احمدی زاده است که با بهره از خرد جمعی کارهای خود را پیش می بردند.

مشاور استاندار خراسان رضوی در امور جوانان توضیح داد: آنچه در حقیقیت بنیاد علمی نخبگان می تواند در آن اثرگذار باشد، تسهیل گری در حوزه انتقال دانش نخبگانی است. نخبگان شکست های مختلفی داشتند که نوعی پیروزی در جهت کسب تجربه جدید است. در دوره فعالیت آقای احمدی زاده از جانب استانداری خراسان رضوی و بنیاد ملی نخبگان نظام نامه میز گفت وگوی نخبگانی بسته شده و امیدواریم در دوره جدید اجرایی گردد. امیدواریم بتوانیم از نقش آفرینی نخبگان در مثلث توسعه مالی فرهنگی استاندار استفاده کنیم.

در ادامه این مراسم محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: در پیشرفته ترین کشورها، استان ها و سازمان ها یک سری نقاط ضعف وجود دارد که به دلایلی ممکن است به آن توجه نگردد و در این راستا نبود دانشکده حقوق در دانشگاه فردوسی مشهد و نبود بنیاد نخبگان در استان خراسان رضوی نمونه ای از این نقاط ضعف بود.

وی اضافه نمود: خوشبختانه توانستیم هر دو ضعف را جبران کنیم. استان خراسان سرشار از نخبگان و استعدادهای درخشان است و با وجودی که در ابتدای تاسیس بنیاد نخبگان، شهرت استانی در این زمینه کسب کردیم، اما باز هم آقای احمدی زاده نتوانستند با ظرفیت کامل در این استان خدمت نمایند و علت آن نیز وجود مسئولیت مشابه در خراسان جنوبی و رفت وآمد مداوم ایشان به شهر بیرجند بود اما با وجود آن اقداماتی که ایشان در دوره خود انجام دادند به هیچ وجه قابل مقایسه با یک بنیاد نوپا نیست و در سال اول به صورت جهشی توانستیم در تمام ابعاد پیشرفت داشته باشیم.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: امیدواریم عقب ماندگی زمانی به جهت تاخیر در تاسیس این بنیاد با کوشش فراوان آقای لطفی و زیرساخت های ایجاد شده و توانمندی ایشان جبران گردد و بنیاد نخبگان بتواند سرآمدی خود را همچون دیگر حوزه ها کسب کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 6296

به "تدوین نظام نامه میز گفت وگوی نخبگانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین نظام نامه میز گفت وگوی نخبگانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید