تفاوت های سال جاری جشنواره سینماحقیقت؛ از بلیت فروشی تا ویدئو لایبرری

به گزارش سهندبلاگ، دبیر سیزدهمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت، تفاوت های این دوره از جشنواره با ادوار پیشین را تشریح و تاکید نمود: در این دوره برای نظم بخشیدن به جشنواره بلیت فروشی داریم و همه عواید آن به مالکان فیلم ها اختصاص می یابد.

تفاوت های سال جاری جشنواره سینماحقیقت؛ از بلیت فروشی تا ویدئو لایبرری

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، نشست خبری سیزدهمین جشنواره فیلم مستند ایران سینما حقیقت پیش از ظهر امروز (دوشنبه 12 آذر) با حضور محمد حمیدی مقدم، دبیر جشنواره و رئیس مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در این مرکز برگزار گردید.

حمیدی مقدم در این نشست گفت: تفاوت های سال جاری جشنواره با ادوار قبل در هویت بصری جشنواره شکل گرفته است و سال جاری برای نخستین بار، مدیر هنری داریم.

وی ادامه داد: سال جاری سینماحقیقت از هویت عمومی خودش خارج می گردد و با کارت ورود فقط امکان حضور مهیا خواهد شد. چرا که طی یکی دو سال قبل مخاطبان اصلی گله مند بودند که به دلیل ازدحام بیش از حد امکان تماشای فیلم ها را نداشتند. به همین دلیل ورود سالن توسط رزرو بلیت انجام می گردد، این به معنای بلیت فروشی نیست، چون صاحبان آثار، سینماگران و اهالی رسانه با ثبت نام در سامانه به صورت رایگان می توانند از تماشای فیلم ها بهره ببرند.

به گفته دبیر سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت، علاقه مندان عام سینمای مستند هم با ثبت نام در باشگاه فیلم مستند (حداکثر 150 عضو) و پرداخت حق عضویت بتوانند بلیت ها را به صورت رایگان دریافت نمایند. فقط رزرو بلیت کافی نیست و تا یک ساعت قبل از شروع سانس، بلیت ها باید از پیشخوان پردیس چارسو دریافت گردد. به این طریق می توانیم نظم را ایجاد کنیم.

وی شرح داد: تعدادی بلیت 10هزار تومانی هم به صورت حضوری به فروش می رسد. سانس های صبح هم که از 10:30 شروع می گردد، 5 هزار تومان قیمت دارد. سانس های صبح فیلم های پرمخاطب شب گذشته را نمایش می دهند تا بدین ترتیب هر فیلم 3 نمایش در جشنواره داشته باشد. 10 جایگاه به صاحب فیلم، 10 تا 12 جایگاه به اهالی رسانه و 10 جایگاه به گروه های داوری و مهمانان بین المللی اختصاص می یابد.

این مدیر سینمایی گفت: ویدئو لایبرری با امکان 15 مصرف نماینده مهیا شده است که فیلم ها با زیرنویس انگلیسی برای مهمانان بخش بین الملل به نمایش درآید. هدف اصلی، آرام تر کردن فضای جشنواره و منظم تر کردن آن است تا به سمت استانداردسازی جشنواره سینماحقیقت برویم.

وی با طرح این پرسش که سهم فروش فیلم چه خواهد شد؟ گفت: با تصویب شورای سیاست گذاری جشنواره قرار شد این سهم با تأیید کارگردان و تهیه نماینده به صورت کامل به مالک فیلم اهدا گردد.

اضافه شدن سالن فردوس موزه سینما با 42 سانس به جشنواره سینماحقیقت یکی از اتفاقات خوب این دوره است. آنجا همه جایگاه ها بلیت فروشی می گردد و اکران رایگان نداریم.

حمیدی مقدم توضیح داد: 13 استان علاقه مند به میزبانی سینماحقیقت هستند. در مراکز آکادمیک هم اکران های اختصاصی خواهیم داشت. هنچنین 118 طرح برای پیچینگ پنل دریافت کردیم که 15 طرح طی سه روز معرفی می گردد و مهمترین شرکت های فراوری و تهیه مستند در این سه روز حضور دارند که در کنار داوران و خریداران خارجی به آنالیز طرح ها می پردازند.

رئیس مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت: شاید این آخرین دوره جشنواره سینماحقیقت است که با گروه های انتخاب کار خود را پیش می برد و از سال آینده، گروه های مشاوران به دبیر جشنواره در راهیابی فیلم ها یاری خواهند کرد. سال جاری هم هیچ مورد رد شده نداشتیم، غیر از مستندی که بهمن کیارستمی عرضه نموده است که دارای قواعد مورد پذیرش هیچ یک از هیأت انتخاب نبود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 5670

به "تفاوت های سال جاری جشنواره سینماحقیقت؛ از بلیت فروشی تا ویدئو لایبرری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت های سال جاری جشنواره سینماحقیقت؛ از بلیت فروشی تا ویدئو لایبرری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید