ثبات نرخ مرغ در بازار، زیان 2 هزار تومانی مرغداران در فروش هر کیلو مرغ

به گزارش سهندبلاگ، عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده 7 هزار و 600 و مرغ گرم حدود 11 هزار تومان است.

ثبات نرخ مرغ در بازار، زیان 2 هزار تومانی مرغداران در فروش هر کیلو مرغ

عظیم حجت، عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت وگو با خبرنگار ، از ثبات نرخ مرغ در بازار اطلاع داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 7 هزار و 600 و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها حدود 11 هزار تومان است که این امر زیان حداقل یک هزار و 500 تا 2 هزار تومانی مرغداران در فروش هر کیلو مرغ را نشان می دهد.

وی اضافه نمود: براساس پیگیری های انجام شده، ستاد تنظیم بازار قرار است دوشنبه این هفته، نرخ پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی را ابلاغ کند که اگر شرکت پشتیبانی امور دام مطابق با نرخ جدید، مرغ فراوریی مرغداران را خریداری کند، بدون تردید بازار به تعادل می رسد و در غیر این صورت در همین حد باقی می ماند.

حجت با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی برای هر کیلوگرم مرغ زنده نرخ 8 هزار و 800 تومانی و مرغ گرم 12 هزار و 900 تومانی را پیشنهاد داده است، اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی براساس محاسبه نرخ مصوب ذرت و کنجاله سویا، نرخ های فعلی را به ستاد تنظیم بازار پیشنهاد داده، در حالیکه واقعیت بازار این است که حداقل 50 درصد نهاده های مورد احتیاج مرغداران از بازار آزاد تامین می گردد که متاسفانه در نرخ پیشنهادی وزارت جهاد به عنوان متولی فراوری لحاظ نشده است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده را 9 هزار و 500 و مرغ آماده به طبخ 14 هزار تومان اظهار داشت و گفت: وزارت جهاد کشاورزی به نرخ پیشنهادی تشکل ها که به ستاد تنظیم بازار ابلاغ شده، واکنش مثبتی از خود نشان نداده است که به همین دلیل رایزنی میان وزارت جهاد کشاورزی و تشکل ها همچنان ادامه دارد.

وی ازدیاد عرضه در برابر تقاضا و تاخیر در اعلام قیمت های جدید مرغ از سوی ستاد تنظیم بازار را دلیل اصلی افت قیمت در بازار اظهار داشت و اضافه نمود: تا 15 تیر به سبب عرضه مرغ مربوط به جوجه ریزی اردیبهشت پیش بینی می گردد که قیمت در همین حد باقی بماند، اما از نیمه دوم تیر به سبب کاهش جوجه ریزی خرداد، قیمت به سمت هزینه تمام شده فراوری سوق پیدا می نماید.

حجت با اشاره به اینکه بازار نهاده های دامی همچنان 2 نرخی است، اظهار کرد: اگرچه بازار کنجاله سویا تا حدودی به ثبات رسیده، اما بازار ذرت به سبب تاخیر در بارگیری و حمل و نقل با مشکلاتی روبروست.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در سرانجام نرخ مصوب هر کیلو ذرت را یک هزار و 350 و کنجاله سویا 2 هزار و 450 تومان اظهار داشت و گفت: این در حالی است که هم اکنون هر کیلو ذرت با نرخ یک هزار و 800 و کنجاله سویا 3 هزار و 300 تومان در بازار آزاد عرضه می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 2148

به "ثبات نرخ مرغ در بازار، زیان 2 هزار تومانی مرغداران در فروش هر کیلو مرغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبات نرخ مرغ در بازار، زیان 2 هزار تومانی مرغداران در فروش هر کیلو مرغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید