خبرنگاران استاندار اردبیل بر استفاده از شیوه های نوین در مدیریت پسماندها تاکید نمود

به گزارش سهندبلاگ، اردبیل - خبرنگاران - استاندار اردبیل گفت: استفاده از شیوه های نوین در مدیریت پسماند مهم بوده و باید برای امحای آنها از آخرین متدهای علمی بهره برد.

خبرنگاران استاندار اردبیل بر استفاده از شیوه های نوین در مدیریت پسماندها تاکید نمود

به گزارش خبرنگاران، اکبر بهنامجو روز سه شنبه همزمان با هفته محیط زیست در دیدار با کارکنان محیط زیست استان اردبیل بر لزوم بازیافت اصولی و بهداشتی زباله تاکید نمود و اضافه نمود: برای تمام مراحل فراوری، تفکیک، جمع آوری و دفن زباله باید از شیوه های مدرن و بروز استفاده گردد.

وی گفت: حفظ محیط زیست و ایجاد محیطی بهداشتی برای حیات شهروندان اردبیلی نیازمند اجرای برنامه علمی و عملی مناسب برای دفع و بازیافت زباله ها است.

وی با اشاره به ضرورت دفع و بازیافت زباله اعلام کرد: زباله و پسماند خطر بزرگی برای محیط زیست بوده و دفع غیراصولی آن یکی از عوامل تهدید نماینده بهداشت عمومی و فضای سبز استان است و برای برطرف این مشکل باید کوشش گردد.

استاندار اردبیل افزود: سال جاری با اینکه جمع آوری و دفع زباله در استان نسبت به پارسال بهتر شده ولی همچنان وضعیت مطلوب نیست و باید برای حل این مشکل همه کوشش نمایند.

بهنامجو با بیان اینکه در هفته های آینده نخستین سامانه کمپوست استان در اردبیل راه اندازی می گردد، اعلام کرد: توجه به مدیریت پسماند و تنظیف بویژه در شهرها باید مورد اهتمام و توجه همه مدیران استان قرار گیرد.

او با تاکید بر اینکه برنامه های حفاظت از محیط زیست و تنظیف شهری در راستای توسعه گردشگری و در شان مردم استان برنامه ریزی و اجرا می گردد، گفت: توسعه گردشگری در استان یکی از اولویت هاست چرا که باعث ایجاد اشتغال و رونق مالی منطقه می گردد.

استاندار اردبیل با تاکید بر کاهش بروکراسی در راستا سرمایه گذاری اعلام کرد: همه دستگاه های اجرایی باید پیشنهادهای لازم در راستای کاهش حتی یک مرحله از بروکراسی اضافه در صدور مجوزهای لازم برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در استان را استخراج و ارائه دهند.

وی با بیان اینکه امروز سرمایه گذران در خط مقدم جنگ مالی با دشمنان قرار دارند، گفت: از بخش خصوصی و سرمایه گذاران حقیقی در استان حمایت همه جانبه می گردد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری در بخش گلخانه ای که به نوعی با محیط زیست نیز مرتبط است، گفت: تا پارسال فقط 10 هکتار گلخانه در استان وجود داشت که سال جاری این رقم به 350 هکتار افزایش خواهد یافت.

سرانه فراوری پسماند در کشور حدود 256 کیلو گرم برای هر نفر در سال می باشد که این رقم در استان اردبیل برای هر نفر در سال 275 کیلوگرم می باشد.

6130/ 6016

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 2085

به "خبرنگاران استاندار اردبیل بر استفاده از شیوه های نوین در مدیریت پسماندها تاکید نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار اردبیل بر استفاده از شیوه های نوین در مدیریت پسماندها تاکید نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید