خبرنگاران تعطیلی شبکه های رادیویی انگلیس بر اثر کرونا

به گزارش سهندبلاگ، لندن- خبرنگاران- انجمن رسانه های انگلیس هشدار داد، یک سوم شبکه های شنیداری این کشور به دلیل کاهش حجم تبلیغات دریافتی و مسائل مالی در خطر تعطیل شدن قرار دارند.

خبرنگاران تعطیلی شبکه های رادیویی انگلیس بر اثر کرونا

این نهاد انگلیسی که بیش از 290 رسانه انگلیسی را تحت پوشش دارد قرار است برای دریافت کمک مالی با وزارت فرهنگ، رسانه و امور دیجیتال رایزنی کند.

دولت انگلیس هفته گذشته در چارچوب تبلیغ توصیه های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا، قراردادی را به ارزش حدود 35 میلیون پوند با رسانه های مکتوب این کشور امضاء کرد.

جان ویتینگدل معاون وزیر فرهنگ انگلیس می گوید، دولت برای کمک به رسانه های شنیداری 400 هزار پوند در اختیار نهاد ناظر بر فعالیت رسانه ها (آفکام) قرار داده است. این میزان به معنای یک هزار و 500 پوند برای هر شبکه رادیویی است که به طور قطع کفاف هزینه های جاری آنها را نمی دهد.

دنی لاورنس رئیس انجمن رسانه های انگلیس در این زمینه می گوید: جای تاسف است که دولت با بی تفاوتی اجازه می دهد یک سوم شبکه های شنیداری تعطیل شوند. هزینه اندکی که دولت برای شبکه های شنیداری اختصاص داده، کفاف حمایت از فعالیت آنها که در این دوران تلاش می کنند جامعه را به یکدیگر مرتبط کرده و از تحولات مطلع سازند، نمی دهد.

در همین پیوند، مدیر شبکه رادیویی گلاسستر اف ام که برای آفریقایی های ساکن انگلیس تولید برنامه می کند احتمال داد که به احتمال زیاد این شبکه ناگزیر از مسائل مالی تعطیل خواهد شد.

همچنین شبکه رادیویی ایست لیدز اف ام که برای 84 روز مجوز تولید برنامه برای اقشار سالمندی که در میانه کرونا به اینترنت دسترسی ندارند دریافت کرد، در مرز بسته شدن قرار گرفته است.

اقتصاد انگلیس که پیش از بحران کرونا، زیر فشار ابهامات ناشی از خروج این کشور از اتحادیه اروپا قرار داشت، روزهای سختی را پشت سر می گذارد.

برگزیت تا پیش از شیوع کرونا، هزینه ای معادل 170 میلیارد دلار به اقتصاد انگلیس تحمیل کرد. اینک که بحران کرونا و شرایط قرنطینه نیز به جان اقتصاد این کشور افتاده، کارشناسان پیش بینی می کنند اقتصاد انگلیس ضمن از دست دادن یک سوم قدرت خود در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، بیشترین میزان کسری بودجه را پس از پایان جنگ جهانی دوم تجربه خواهد کرد.

تازه ترین نتایج تحقیقات دفتر آمار ملی انگلیس نشان می دهد، آمار بیکاری در سه ماهه منتهی به فوریه (بهمن-اسفند) و پیش از آغاز همه گیری ویروس کرونا در این کشور افزایش قابل توجهی را تجربه کرده است.

بر اساس این گزارش، افزون بر 22 هزار نفر در این مدت به صف بیکاران اضافه شده و به این ترتیب مجموع آمار بیکاران به 1.36 میلیون نفر رسیده است.

براساس گزارش ها، از هر 20 انگلیسی یک نفر شغل خود را به دلیل کرونا در هفته های اخیر از دست داده و آمار فقر در این کشور شیب صعودی گرفته است.

چندی پیش وزارت کشور انگلیس خاطرنشان کرد، از زمان اجرای شرایط قرنطینه تا به امروز بیش از یک میلیون 500 هزار شهروند برای دریافت کمک هزینه بیکاری تقاضا کرده اند.

2023

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8303

به "خبرنگاران تعطیلی شبکه های رادیویی انگلیس بر اثر کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تعطیلی شبکه های رادیویی انگلیس بر اثر کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید