خبرنگاران دولت برای جبران خسارت کرونا در کردستان بیش از چهار هزار میلیارد ریال اختصاص داد

به گزارش سهندبلاگ، سنندج - خبرنگاران - دولت برای جبران خسارت واحدهای تولیدی آسیب دیده در استان کردستان به دلیل شیوع ویروس کرونا چهار هزار و 360 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داد.

خبرنگاران دولت برای جبران خسارت کرونا در کردستان بیش از چهار هزار میلیارد ریال اختصاص داد

کارشناس اداره امور اجتماعی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاج اجتماعی کردستان روز یکشنبه در جلسه هماهنگی آنالیز واحدهای کشاورزی آسیب دیده کرونا گفت: دولت برای جبران خسارت واحدهای فراوریی آسیب دیده در کشور 70 هزار میلیارد ریال تخصیص داده که هم اکنون حدود 50 درصد این میزان به استان ها ابلاغ شده است.

فواد محمدی اضافه نمود: سهم واحدهای فراوریی مشمول استان کردستان در مرحله اول چهار هزار و 360 میلیارد اعلام شده که پیشتر شامل کسب و کارهایی چون مراکز فراوری و توزیع غذاهای آماده و رستوران ها، حمل و نقل عمومی، مراکز گردشگری و هتل ها، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، فراوری و توزیع پوشاک، مرکز باشگاهی و مجتمع های ورزشی می شد.

وی یادآور شد: اما در چند روز گذشته طبق مصوبه هیات وزیران بعضی کسب و کارهای کشاورزی نیز به این واحدها اضافه شده که صاحبان این واحدها برای بهره مندی باید ابتدا در سامانه کارا به آدرس https://kara.mcls.gov.ir ثبت نام نموده و بعد از آنالیز توسط دستگاه های ذیربط و حایز شرایط تسهیلات آنان از سوی بانک های عامل پرداخت می گردد.

محمدی با اشاره به اینکه شرط اصلی پرداخت تسهیلات به این واحدها فعال بودن کارگاه ها و عدم تعدیل نیروی کار است، اضافه نمود: نرخ سود تسهیلات 12 درصد و مدت بازپرداخت با احتساب دوره تنفس 24 ماه از ابتدای مهر سالجاری است.

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز در این جلسه گفت: بر اساس دستورالعمل جدید معاونت مالی رییس جمهوری، خسارت واحدهای آسیب دیده کشاورزی از شیوع کرونا برای جبران احصا می گردد.

سیف الله شاهوردی گفت: پیرو ابلاغیه جدید معاونت مالی رئیس جمهور درمورد معین رسته های کسب و کارهای آسیب دیده از بیماری کرونا دستورات لازم به وزارتخانه های مختلف از جمله وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شده است.

وی اضافه نمود: این رسته ها شامل شامل واحدهای پرورش مرغ گوشتی و مرغ مادر گوشتی، مراکز فراوری محصولات گلخانه ای سبزی و صیفی جات و مراکز عرضه و فراوری گل و گیاهان زینتی و ماهیان زینتی است و مرجع تشخیص و براورد خسارت واحدهای فعال در این زمینه هم سازمان جهاد کشاورزی استان است.

شاهوردی اضافه نمود: حمایت های پیش بینی شده دولت در راستای جبران خسارت های وارد شده به واحدهای فراوریی و خدماتی متاثر از شیوع ویروس کرونا صرفا مشمول بخش های غیر دولتی و سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

ویروس کرونا، موسوم به کووید 19 اواسط ماه دسامبر سال گذشته (24 آذر 98) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اظهار داشت.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا به امروز 169 هزار و 425 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 75 نفر در 24 ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به 8209 نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور اعلام کرد: از دیروز(آدینه) تا امروز(شنبه) 17 خرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2269 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که 527 مورد بستری شدند. با این حساب مجموع بیماران کووید19 در کشور به 169 هزار و 425 نفر رسید.

وی ادامه داد: در طول 24 ساعت گذشته، 75 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 8209 نفر رسید اما خوشبختانه تا به امروز 132 هزار و 38 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

جهانپور اضافه نمود: همچنین 2578 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تا به امروز یک میلیون و 60 هزار و 126 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور صورت گرفته است.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: شرایط خوزستان همچنان قرمز است. استان های هرمزگان و کرمانشاه در شرایط هشدار قرار دارند. در 24 ساعت گذشته، 15 استان فاقد فوتی و 6 استان فقط یک مورد فوتی بر اثر کووید19 داشته اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 9096

به "خبرنگاران دولت برای جبران خسارت کرونا در کردستان بیش از چهار هزار میلیارد ریال اختصاص داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دولت برای جبران خسارت کرونا در کردستان بیش از چهار هزار میلیارد ریال اختصاص داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید