خبرنگاران ونزوئلا خواهان تحریم دبیر کل سازمان کشورهای آمریکایی شد

به گزارش سهندبلاگ، مادرید- خبرنگاران- خورخه آرئازا وزیر امور خارجه ونزوئلا ضمن متهم کردن لوییس آلماگرو دبیر کل سازمان کشورهای آمریکا در پشت پرده بودن کودتا در بولیوی ، خواهان تحریم وی شد .

خبرنگاران ونزوئلا خواهان تحریم دبیر کل سازمان کشورهای آمریکایی شد

به گزارش خبرنگاران از خبرگزاری اروپاپرس ، آرئازا با نوشتن پیامی در حساب توییتر خود اشاره داشت که آلماگرو باید به دلیل اعمال خود علیه دموکراسی جوابگو باشد .

وزیر ونزوئلایی با این کلمات از بیانیه اتحادیه بولیواری برای کشورهای آمریکا موسوم به آلبا که در آن ، اقدامات مداخله جویانه صورت گرفته از سوی آلماگرو در بولیوی را به شدت محکوم نموده بودند ، حمایت کرد .

این بیانیه ، با اشاره به مداخله آلماگرو ، در مقابل جامعه بین المللی شکایت نموده که چنین اقداماتی فقط سناریو های رودررویی و بی ثباتی فرایند های دموکراتیک که ملت بولیوی آزادانه انتخاب کردند دنبال نمایند را ارتقا می بخشد .

سایر کشورهای آمریکای لاتین نظیر مکزیک نیز قبلا در خصوص موضع آلماگرو اظهار نظر کردند . مکزیک در این رابطه از ایجاد یک سابقه خطرناک هشدار داده و از وی خواست که از مواضعی که به دنبال مداخله در امور داخلی بولیوی است خودداری کند .

در روزهای اخیر ، مقامات بولیوی چندین مقام ارشد دولت قبلی از جمله جنینه آنیس رئیس جمهوری پیشین بولیوی را به دلیل کودتا و به دلیل مسئولیت آنها در خشونت های بعد از انتخابات سال 2019 ، که در آن مخالفان و بخشی از نیروهای مسلح ، اوو مورالس رئیس جمهوری سابق را به تقلب متهم نموده و وی را برای ترک قدرت مورد فشار قرار دادند ، را به زندان انداختند .

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 13243

به "خبرنگاران ونزوئلا خواهان تحریم دبیر کل سازمان کشورهای آمریکایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ونزوئلا خواهان تحریم دبیر کل سازمان کشورهای آمریکایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید