خبرنگاران 10 درصد تخت های بیمارستانی کرمانشاه برای مقابله با کرونا

به گزارش سهندبلاگ، کرمانشاه- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه بیمارستان گلستان برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته شده، است، گفت: 10 درصد ظرفیت تمام بیمارستان های خصوصی، دولتی و نظامی استان به منظور پذیرش بیماران احتمالی مبتلا به کرونا خالی شده است.

خبرنگاران 10 درصد تخت های بیمارستانی کرمانشاه برای مقابله با کرونا

دکتر محمودرضا مرادی روز شنبه در نشست شورای پدافندغیرعامل که در استانداری کرمانشاه برگزار گردید، با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور، اظهارداشت: تا به امروز از 750 بیمار دارای علایم کرونا آزمایش به عمل آمده که هیچ کدام مبتلا به کرونا ویروس نبودند؛ پنج فرد مشکوک نیز اکنون بستری هستند که منتشر جواب آزمایش های آنان هستیم.

وی اضافه کرد: بیمارستان سوانح و سوختگی گلستان در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) شهر کرمانشاه به طور کامل تخلیه شده و آماده خدمت به بیماران احتمالی مبتلا به ویروس کرونا است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: 12 تخت آی سی یو، 50 تخت بستری، سه اتاق عمل، مستقل بودن از بیمارستان امام رضا (ع) و در دسترس بودن گروه های مختلف تخصصی پزشکی از جمله مزیت های این بیمارستان است.

مرادی اضافه کرد: علاوه بر این در صورت پرشدن ظرفیت این بیمارستان برای استفاده از ظرفیت های بیمارستان حضرت ابوالفضل نیروی انتظامی و بیمارستان سینا دانشگاه آزاد نیز استفاده خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: در تمام شهرستان ها نیز 10 درصد تخت های بیمارستان های خصوصی، دولتی و غیردانشگاهی برای پذیرش احتمالی افراد مبتلا به ویروس کرونا خالی گردد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه یک میلیارد تومان تجهیزات حفاظتی برای پرسنل دانشگاه علوم پزشکی خریداری شده است، گفت: این تجهیزات در روزهای آینده بین پرسنل توزیع خواهد شد.

اقدامات پیشگیرانه در استان اجرا شده است

مرادی با بیان اینکه احتمال ورود بیماری به کرمانشاه وجود دارد، گفت: کرمانشاه جز نخستین استان هایی بود که پس از شیوع بیمار کرونا در کشور چین اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از بروز بیماری را انجام داد.

وی شرح داد: اقدامات آموزشی و بهداشتی مقابله ای را از ابتدای بهمن شروع کردیم و به وسیله فضای مجازی به بیش از 540 هزار نفر و به وسیله ارسال پیامک به 200 هزار مخاطب اطلاع رسانی لازم را انجام دادیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه نباید در فرایند زندگی مردم اخلال ایجاد کرد، اضافه کرد: با توجه به اینکه موضوع کرونا در استان کرمانشاه جدی نیست ضرورتی ندارد که مدارس را تعطیل کنیم.

از سفرهای غیرضروری اجتناب کنید

وی در بخش دیگری از صحبت های خود از مردم کرمانشاه خواست که از سفرهای غیر ضروری اجتناب نمایند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه استفاده از ماسک برای عموم مردم ضروری نیست، گفت: فقط افرادی که مبتلا به بیماری کرونا شده اند و یا کادر درمانی و افرادی که مرتبط با بیمار هستند باید از ماسک استفاده نمایند.

مرادی بهترین راه مقابله با کرونا را شست و شوی مکرر دست ها پس از تماس با سطوح مختلف دانست و گفت: این ویروس تا چند روز روی سطوح زنده می ماند و امکان انتقال آن به وسیله دست بسیار بیشتر از هوا است.

وی همچنین از مدیران استان خواست که امکان عمومی و اتوبوس های مسافربری درون و برون شهری ضدعفونی شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ضدعفونی کردن اتوبوس های درون و بین شهری نیز به صورت هر 24 ساعت یکبار مفید به نظر می رسد.

بهزیستی کرمانشاه مددجوی جدید نمی پذیرد

در ادامه این نشست مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه اظهار داشت: در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در مراکز بهزیستی از پذیرش مددجویان جدید اجتناب می کنیم.

فاطمه رضوان مدنی اظهارداشت: این فرایند تا زمانی که وزارت بهداشت و درمان پزشکی رفع شدن خطر ویروس کرونا را اعلام نکند ادامه خواهد داشت.

وی همچنین درخواست متوقف شدن جمع آوری معتادان متجاهر را نیز بیان کرد و گفت: در صورتی که این افراد در یک مکان جمع آوری شوند احتمال شیوع بیماری کرونا در میان آنها بالا می رود.

این درخواست مدیرکل بهزیستی با مخالفت مقامات دانشگاه علوم پزشکی روبه رو شد.

ابراهیم صبور رییس مرکز بهداشت استان در این رابطه شرح داد: با توجه به برنامه ریزی های اجرا شده باید هرچه زودتر برای جمع آوری معتادان متجاهر و کارتون خواب ها اقدام کرد.

آموزش در روستاهای دورافتاده انجام گردد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه نیز در این نشست بر ضرورت ارایه آموزش های لازم به مردم تاکید نمود و گفت: دانشگاه علوم پزشکی آموزش های لازم را در مناطق دورافتاده روستایی نیز ارایه دهد.

محمد ابراهیم الهی تبار شرح داد: آموزش ها در مناطق سفر مرزی و در بین مرز نشینان نیز ارایه گردد تا این افراد نیز اقدامات مراقبتی را انجام دهند.

در ادامه این نشست نمایندگان سپاه و ارتش از آمادگی این ارگان های نظامی به منظور تامین بیمارستان های صحرایی مورد احتیاج و تخلیه ظرفیت های بیمارستانی خبر دادند.

ویروس کرونا از دی ماه گذشته تا به امروز بیش از 2 هزار قربانی گرفته است. تقریبا تمامی جانباختگان از چین، کشوری که ویروس از آنجا شیوع پیدا کرد، هستند. چهار نفر نیز در ایران بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند. ایران بعد از چین دومین آمار فوتی کرونا در دنیا را دارد.

بیماری جدید کرونا با نام کووید-19 از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تا به امروز 75 هزار نفر را در این کشور مبتلا نموده و جان 2 هزار و 233 تن را گرفته است.

براساس آمار وزارت بهداشت، تا به امروز از 285 فرد مشکوک تست گرفته شده و فقط نتیجه 18 بیمار مثبت بوده است.

همچنین علیرضا وهاب زاده مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته (آدینه) در توییتی توضیح داد: ویروس کرونا تا به امروز 18 مورد قطعی مبتلا در ایران داشته که چهار نفر آنها جان خود را از دست داده اند.

این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا 2 هفته دارد و همین امر موجب شده تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا ننمایند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.

تا به امروز 6 نمونه از ویروس کرونا در دنیا کشف شده و با این مورد آخر، تعداد آنها به هفت مورد رسیده است؛ این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس هاست که از سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می گردد؛ این ویروس در معمولی ترین حالت باعث سرماخوردگی می گردد و نشانه های ابتلا به آن در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

کرونا مثل سایر ویروس های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری های خود ایمن می تواند خطرناک باشد و مرگ و میر آن تا به امروز بیشتر از سه درصد مبتلایان نیست.

از همین بیماری های تنفسی در جامعه ما وجود دارد و آنفلوآنزا مثال واضح آن است؛ ویروس هایی مثل RSV یا بیماری های باکتریایی که همچون کرونا قابلیت انتقال به وسیله هوا را دارد، مدت هاست که در ایران کنترل می گردد؛ بنابراین نباید با ترس و وحشت نسبت به کرونا نگاه گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 6965

به "خبرنگاران 10 درصد تخت های بیمارستانی کرمانشاه برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 10 درصد تخت های بیمارستانی کرمانشاه برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید