خروج از تهران باید متوقف شود، از اقدامات قهری استفاده می کنیم

به گزارش سهندبلاگ، فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: پیشنهاد ما این است که خروج از استان تهران به غیر از مواردی که ضرورت دارد باید متوقف شود.

خروج از تهران باید متوقف شود، از اقدامات قهری استفاده می کنیم

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری خبرنگاران، علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح مجتمع بیمارستانی و نقاهتگاه دو هزار تختخوابی شهید دکتر هجرتی نیروی زمینی ارتش در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه ای برای تعطیلی ادارات در تهران یا طرحی مشابه قرنطینه در دستور است، اظهار کرد: این موضوع در قالب 10 پیشنهاد به ستاد ملی کرونا ارائه شده است که بخشی از آن تعطیلی ادارات در فاصله بین التعطیلین است و سایر موارد که خدمت دکتر نمکی ارسال شده و قرار است در ستاد ملی، مصوبات ستاد استانی مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: ما در تهران قبل از تعطیلی مدارس و ادارات 15 گروه را شناسایی کرده بودیم که این افراد گروه های پرخطری بودند که در قالب مرخصی استعلاجی پیش بینی کردیم تا در ادارات حضور پیدا نکنند، به خصوص افراد بالای 50 سال، چراکه جزو گروه های آسیب پذیر هستند. آنچه که رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کردند، افرادی که به هر حال با سایر سازوکارها از قبیل دورکاری در مجموعه اداره ها حضور ندارند جزو سنوات مرخصی استحقاقی خبرنگارانن محسوب نمی شود یعنی این فرصت برای خبرنگارانن فراهم می شود که از مجموعه مرخصی ذخیره این افراد کسر نشود.

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران شرح داد: شب گذشته رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کردند افرادی که با مسئولیت مسئولان ارشد اداره ها و مجموعه دستگاه های اجرایی به خصوص در استان تهران جزو شیفت هایی هستند که در محیط اداره نباید حضور یابند، این جزو سنوات مرخصی استحقاقی خبرنگارانن محسوب نخواهد شد.

زالی گفت: در رابطه با قرنطینه سازی همان طوری که بارها گفته شده، چهار فاز وجود دارد. برای رفتن به فازهای بعدی باید در فازهای ابتدایی اقدامات لازم به کفایت اجرا شده باشد. ما اکنون در فاز سوم قرنطینه سازی هستیم که عمدتاً بر کاهش حضور در شهر، توقف بیشتر فعالیت های غیرضروری مدنی و حضور افراد به عنوان راهبرد اساسی در منزل ماندن باید دنبال شود. دیروز ما شاهد بودیم که تعدادی از مغازه ها که باید تا خاتمه 15 فروردین تعطیل اعلام می شدند، خودسرانه اقدام به بازگشایی کردند که با حضور معاون امنیتی استاندار تهران و همکاری عزیزان در تعزیرات و نیروی انتظامی اقدام به تعطیلی و توقف فعالیت خبرنگارانن شد.

وی با تأکید بر اینکه همکاری مردم در مقابله با کرونا نقش اساسی دارد، یادآور شد: در کنار تمامی اقدامات خود مردم در مقابله با این ویروس نقش اساسی دارند. اقناع مردم راهبرد بسیار مهمی در این زمینه است. ما در روز گذشته که گشتی هوایی در تهران داشتیم، متأسفانه دیدیم که برخی از مردم در بوستان هایی که فاقد حصار و ورودی بوده مستقر شده و پیک نیک برگزار کردند. این نشان می دهد که بخشی از مردم اهمیت موضوع را درک نکرده اند.

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: شاید لازم باشد در خصوص این گروه از افراد که اقدامات اقناعی و نصیحت اجتماعی بر روی خبرنگارانن مؤثر واقع نشده، از اقدامات قهری و بازدارنده استفاده کنیم. به عنوان نمونه ما دیروز از مجموعه عزیزان در نیروی انتظامی و تعزیرات استفاده کردیم و به تعطیلی اماکنی پرداختیم که نباید تا 15 فروردین باز می شدند و جزو گروه کسب وکارهای غیرضروری بودند.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که برای کنترل دور دوم سفرهای نوروزی چه اقداماتی انجام خواهد شد، گفت: پیشنهاد ما این است که با توجه به اینکه در فاز اول سفرهای نوروزی شاهد این بودیم که تعدادی از افراد علی رغم توصیه های بهداشتی به سفر رفتند؛ تعطیلی سفرها است. گرچه برخی از استان های مقصد عدد قابل توجهی در کاهش مسافر نسبت به سال قبل داشتند؛ اما حتی یک سفر غیرضروری نیز می تواند خطرآفرین باشد و به صورت تصاعدی آمار را افزایش دهد. در خصوص فاز دوم سفرها پیشنهاد ما تعطیلی سفرها است. پیشنهاد ما این است که خروج از استان تهران به غیر از مواردی که ضرورت دارد باید متوقف شود.

خاتمهی پیام/4079/پ

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7730

به "خروج از تهران باید متوقف شود، از اقدامات قهری استفاده می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج از تهران باید متوقف شود، از اقدامات قهری استفاده می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید