دادستان کل آمریکا شهادت می دهد

به گزارش سهندبلاگ، ویلیام بار قرار است امروز چهارشنبه برای دومین بار در یک هفته گذشته به منظور ایراد شهادت در کنگره آمریکا در آستانه انتشار نسخه ویرایش شده گزارش تحقیقات رابرت مولر درباره مداخله روسیه به نفع ترامپ در انتخابات 2016 آمریکا حضور پیدا کند.

دادستان کل آمریکا شهادت می دهد

کمیته مشابه در مجلس نمایندگان آمریکا به ایراد شهادت درباره بودجه وزارتخانه تحت امرش پرداخته بود. در جلسه مربوط به روز سه شنبه، نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا بیشتر از مسائل بودجه ای به موضوعات مربوط به گزارش حدودا 400 صفحه ای رابرت مولر پرداختند و انتظار می رود که سناتورهای آمریکایی هم در جلسه امروز بیشتر به همین مسائل علاقه مندی نشان دهند.

ویلیام بار به قانون گذاران مجلس نمایندگان آمریکا گفت، انتظار دارد در عرض یک هفته آینده نسخه ویرایش شده مربوط به گزارش مذکور را منتشر کند. این در حالی است که دموکرات ها انتقادهایشان از نحوه مدیریت ویلیام بار در قبال این گزارش را مورد انتقاد قرار داده و گفته اند که موافق اعمال هیچ گونه ویرایشی در آن نیستند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، چند وقت پیش کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا تصویب کرد که در ارتباط با این گزارش احضاریه هایی را صادر کند هرچند که هنوز هیچ احضاریه ای نفرستاده و دموکرات ها نیز گفته اند که آماده کشاندن این مبارزه به دادگاه هستند.

ویلیام بار در نشستش در مجلس نمایندگان آمریکا به دفاع از اقداماتش پرداخته و گفت: باید بخش هایی از این گزارش به منظور تبعیت از قانون ویرایش می شدند.

او گفت که با انتشار بخشی از محتوای ویرایش شده این گزارش بعد از رایزنی با رهبران کنگره مخالفتی ندارد، اما خط قرمز او مربوط به انتشار محتوای مرتبط با هیات منصفه عالی است که به تایید دادگاه نیاز دارد.

او البته گفت که دموکرات ها برای رفتن به دادگاه آزاد هستند تا خودشان تقاضای انتشار اطلاعات مربوط به هیات منصفه عالی را بدهند. ویلیام بار در صحبت هایش همچنین درباره فرآیند خود برای دریافت و آنالیز این گزارش و این که به هنگام انتشار آن باید انتظار چه چیزی را داشت، شرح داد.

او گفت که موارد ویرایش شده با رنگ تعیین شده اند و یادداشت هایی در شرح علت عدم انتشار این اطلاعات، همراه آنها هستند.

او ادامه داد: این فرآیند خیلی خوب به پیش می رود و چارچوب زمانی اصلی من برای این که بتوانم آن را تا اواسط آوریل منتشر کنم هنوز به قوت خود باقی است.

این در حالی است که دموکرات ها اظهار نگرانی نموده اند که نامه خلاصه چهار صفحه ای از این گزارش که توسط ویلیام بار ماه گذشته میلادی به منظور ارائه نتایج گزارش انتشار یافت، صرفا مطلوب دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا تنظیم شده باشد.

در این نامه گفته شده بود که رابرت مولر هیچ توطئه مجرمانه ای میان روسیه و دستیاران ترامپ در حوالی انتخابات 2016 پیدا ننموده و این که به اعتقاد ویلیام بار، مدارک کافی در گزارش برای اثبات ارتکاب مانع تراشی برای عدالت از سوی رییس جمهور وجود نداشته است.

ویلیام بار اظهار کرد که این نامه خودش گویای همه چیز بوده و فاش کرد که او به مولر فرصتی برای بازبینی این نامه را داده، اما او آن را رد نموده است. ، ایسنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 1243

به "دادستان کل آمریکا شهادت می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادستان کل آمریکا شهادت می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید