دانشگاه صنعتی نوشیروانی پیروز به تولید تب سنج غیرتماسی شد

به گزارش سهندبلاگ، دانشگاه صنعتی نوشیروانی در راستای پیشگیری از ویروس کرونا پیروز به تولید الکل 70 درصد خلوص و تب سنج غیرتماسی شد.

دانشگاه صنعتی نوشیروانی پیروز به تولید تب سنج غیرتماسی شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، دانشگاه های سراسر کشور بعد از منعکس شدن خبر شیوع کرونا تصمیم به انجام اقداماتی برای جوگیری و مهار این ویروس پرداختند. در این میان عملکرد برخی از دانشگاه ها پررنگ تر و قابل اهمیت است. دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در ابتدای شیوع کرونا ویروس به تشکیل کمیته مدیریت و مقابله با کرونا پرداخت و تا کنون چندین جلسه برای ارائه راه چاره های مناسب تشکیل داده است.

این دانشگاه در اقدامی با تخلیه سرا های دانشجویی، سلف سرویس ها و بوفه به ضدعفونی اماکن مختلف دانشگاه پرداخته و گندزدایی کلیه اماکن عمومی را در برنامه کاری خود قرار داده است. همچنین با ملزم کردن کارمندان به انجام وظایف به خود به صورت دورکاری تلاش بر خلوت کردن دانشگاه و رعایت فاصله گذاری اجتماعی پرداخته است.

لازم به ذکر است که دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با معرفی امکانات آزمایشگاهی دانشگاه به پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، حضور و همکاری دانشجویان بومی تشکل های دانشجویی در فعالیت های جهادی و خیریه مرتبط با کنترل بیماری در شهرستان بالب، تشکیل کارگروه علمی جهت تولید الکل طبی با خلوص جهت ضدعفونی و همچنین جمع آوری کمک های مالی اعضای هیات علمی به مبلغ 31 میلیون تومان و خرید ملزومات لازم از جمله 10 دستگاه ونتیلاتور، 200 دست لباس، 500 عدد ماسک و 10 دستگاه اکسیژن و اهدای آن به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بابل به کمک رسانی در حوزه درمانی نیز ورود کرده است.

لازم به ذکر است که این دانشگاه در نظر دارد در برنامه های آینده خود به جهت پیشگیری از ویروس کرونا به این موارد بپردازد: 1) استمرار تجهیز کارکنان به اقلام بهداشتی 2) استمرار گندزدایی و ضدعفونی 3) استمرار دریافت کمک های مالی و تهیه تجهیزات پزشکی مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی 4) برنامه ریزی جهت اجرای دستورالعمل ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و وزارت عتف در خصوص دانشجویان دکتری 5) توسعه تجهیزات جهت افزایش تولید الکل 70 درصد

قابل توجه است که این دانشگاه در جهت پیشگیری از بیماری کرونا دستاورد هایی نیز داشته که شامل: 1) تولید الکل طبی با خلوص 70 درصد و اهدا به مراکز درمانی و دانشگاه های علوم پزشکی 2) طراحی و ساخت دستگاه تب سنج هوشمند غیر تماسی پرتابل توسط واحد های فناور مستقر در مرکز رشد می باشد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8105

به "دانشگاه صنعتی نوشیروانی پیروز به تولید تب سنج غیرتماسی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه صنعتی نوشیروانی پیروز به تولید تب سنج غیرتماسی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید