رئیس هیات مدیره صندوق کارآفرینی امید کشور در چابهار : بیش از 80 درصد فرش دستباف ایران به خارج از کشور صادر می گردد

به گزارش سهندبلاگ، رئیس هیات مدیره صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: سالانه 400 تن فرش دستباف در ایران فراوری که بیش از 80 درصد آن به کشورهای مختلف جهان صادر می گردد.

رئیس هیات مدیره صندوق کارآفرینی امید کشور در چابهار : بیش از 80 درصد فرش دستباف ایران به خارج از کشور صادر می گردد

به گزارش خبرنگار از ، علی ربیعی رئیس هیات مدیره صندوق کارآفرینی امید کشور در همایش صنعت فرش و کارگاه آموزشی فرش دستباف که در چابهار برگزار گردید گفت: فرش دستباف در ایران از صندلی خوبی برخوردار است و قشرهای مختلف از جمله زنان روستایی سرپرست خانوار، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد از بافندگان اصلی آن هستند.

وی اضافه کرد: چنانچه به صنعت فرش ایران توجه بیشتری گردد می توان گفت در فقرزدایی و توسعه مناطق مختلف از جمله روستاها نقش مهمی دارد.

رئیس هیات مدیره صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: فرش می تواند فرهنگ ایرانی را به جهان معرفی کند.

وی هدف از برگزاری این همایش و کارگاه آموزشی فرش دستباف در چابهار را آشنایی از این صنعت، بازاریابی و فروش این محصول در مناطق مختلف عنوان نمود و اضافه کرد: باید همه مسئولان و افراد فعال و سرمایه داران بخش خصوصی در زمینه اجرای طرح های اشتغالزا حرکت نمایند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران نیز در این همایش گفت: منطقه آزاد چابهار مکان مناسبی برای ورود مواد اولیه فرش است و می تواند در این زمینه فعال باشد.

فرشته دستپاک بر بیمه کردن فعالان حوزه فرش تاکید نمود و اضافه کرد: معرفی این صنعت و تجاری سازی بیشتر آن می تواند موجب ایجاد اشتغال در مناطق مختلف بویژه روستاها گردد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور نیز گفت: از هرگونه طرح اشتغالزا حمایت و تسهیلات لازم را در اختیار آنان خواهیم گذاشت.اصغر نوراله زاده اضافه کرد: منطقه آزاد چابهار می تواند با ارائه تخفیفات و امتیازات لازم برای سرمایه گذاران مختلف فرصت کسب و کار ایجاد کند و در این ارتباط ما هم می توانیم به آنان یاری کنیم.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد چابهار نیز گفت: این منطقه برای ایجاد اشتغال از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

غلامرضا پناه اضافه کرد: کارگاههای بزرگ و کوچک در سطح منطقه آزاد چابهار با کمترین هزینه راه اندازی شده و توانسته ضمن ایجاد اشتغال به افزایش فراوری ملی یاری کند.

وی اعلام کرد: برای نخستین بار پرورش شتر مرغ در سطح منطقه آزاد چابهار راه اندازی شده و می تواند شمار زیادی از افراد بومی را مشغول به کار کند.

سرپرست فرمانداری شهرستان ویژه چابهار نیز گفت: واردات مواد اولیه به وسیله منطقه آزاد می تواند به رونق صنعت فرش و کاهش قیمت فراوری آن یاری کند.

رحمدل بامری اضافه کرد: ارائه تسهیلات و حمایت از صنعگران فرش می تواند مسائل این حوزه را مرتفع و به فراوری ملی یاری کند.

س

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 88

به "رئیس هیات مدیره صندوق کارآفرینی امید کشور در چابهار : بیش از 80 درصد فرش دستباف ایران به خارج از کشور صادر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس هیات مدیره صندوق کارآفرینی امید کشور در چابهار : بیش از 80 درصد فرش دستباف ایران به خارج از کشور صادر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید