روزانه مصرف چقدر قند و شکر مجاز است؟

به گزارش سهندبلاگ، مصرف بیش از حد قند و شکر و به طور کلی مواد قندی و شیرین باعث افزایش فشارخون و اضافه وزن می شود که هر دو از عوامل خطر ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی هستند.

روزانه مصرف چقدر قند و شکر مجاز است؟

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، مطالعات نشان می دهد خطر ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی در افرادی که 20درصد انرژی روزانه خود را از قند و شکر دریافت می کنند در مقایسه با گروهی که کمتر از 10درصد انرژی روزانه خود را از قند و شکر تامین کرده اند، 38درصد بیشتر است. در نتیجه در افرادی که 21درصد و یا بیشتر از کالری روزانه خود را از مواد قندی و شیرین تامین می کنند، خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی دو برابر بیشتر است.

اثرات مصرف زیاد قند و شکر موجب کاهش کلسترول خوب HDL می شود و در صورتی که بیشتر از 20 درصد انرژی روزانه از قند و شکر تامین شود، باید شاهد بالا رفتن تری گلیسرید خون نیز باشیم. همچنین مصرف منظم نوشیدنی های شیرین به میزان هفت وعده یا بیشتر در هفته با افزایش خطر بیماری قلبی عروقی همراه است.

بر اساس این گزارش، پیشگیری از بیماری های قلبی-عروقی باید از دو سالگی آغاز شود و این نکته را در نظر گرفت که محدودیت مصرف شیرینی ها باید در تمام دوران زندگی مستدام باشد. با توجه به ارتباط مستقیم بین مصرف قند و شکر و به طور کلی مواد قندی با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی و مرگ و میر ناشی از آن، باید کمتر از 10درصد کل انرژی دریافتی روزانه از قندهای ساده تامین شود.

بر اساس اعلام دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، برای کنترل این موضوع زنان در روز نباید بیش از 100 کالری یا شش قاشق چای خوری و مردان نباید بیش از 150کالری یا 9 قاشق چای خوری شکر مصرف کنند. منظور از این میزان، شکر استفاده شده در کل موادغذایی مصرف شده در طول روز است.

منبع:ایسنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 4910

به "روزانه مصرف چقدر قند و شکر مجاز است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزانه مصرف چقدر قند و شکر مجاز است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید