روسیه در شمال سوریه پست دیدبانی تاسیس کرد

به گزارش سهندبلاگ، منابع محلی در شمال شرق سوریه می گویند، پلیس نظامی روسیه یک پست دیدبانی در استان الحسکه تاسیس کرده است.

روسیه در شمال سوریه پست دیدبانی تاسیس کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ارتش روسیه، در ادامه استقرار و گشت زنی پلیس نظامی این کشور در شمال سوریه و محدوده طرح منطقه امن ترکیه، یک پست دیدبانی در این منطقه تاسیس کرد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی به نقل از منابع محلی، این پست دیدبانی در شهر تل تمر در نزدیکی مرز ترکیه، واقع در استان حسکه تاسیس شده و حچیزی حدود 70 تا 80 افسر پلیس نظامی روس به همراه خودروهای نظامی در محوطه آن مستقر هستند.

بر این اساس، شهر تل تمر هم اکنون تحت کنترل شبه نظامیان کُرد یگان های مدافع خلق (ی.پ.گ) واقع شده است که در جهت جاده استراتژیک اِم4 و جنوب شرقی منطقه عملیات نظامی ترکیه موسوم به چشمه صلح واقع شده است.

به نوشته آناتولی، پست دیدبانی روسیه در تقاطع این بزرگراه با شهر تل تمر ساخته شده است. در این شهر همچنین تعدادی از نیروهای دولتی سوریه مستقر هستند.

پلیس نظامی روسیه، بعد از توافق آنکارا و مسکو برای عقب نشینی شبه نظامیان کُرد از مناطق شمالی سوریه و شرق رودخانه فرات به فاصله سی کیلومتری از مرز، به همراه نظامیان ترکیه در این مناطق گشت زنی کرده و مانع تداوم عملیات نظامی ترکیه علیه شبه نظامیان کُرد شده است.

روز پنجشنبه بود که پلیس نظامی روس به همراه نظامیان ترکیه پانزدهمین دور از گشت زنی های مشترک خود را در شمال سوریه و محدوده موسوم به منطقه امن (مورد نظر آنکارا) در شرق رودخانه فرات انجام دادند.

وزارت دفاع روسیه ماه گذشته از تأسیس پایگاه هوایی جدیدی در شمال سوریه، مخصوص عملیات بالگردهای ارتش این کشور خبر داده بود. (جزئیات بیشتر)

ص

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 6051

به "روسیه در شمال سوریه پست دیدبانی تاسیس کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه در شمال سوریه پست دیدبانی تاسیس کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید