ساخت یک رواق جدید در حرم مطهر رضوی

به گزارش سهندبلاگ، مدیرعامل سازمان عمران و توسعه حریم حرم حضرت رضا(ع) از انجام عملیات ساختمانی برای احداث رواق زیرسطحی بست شیخ بهایی اطلاع داد.

ساخت یک رواق جدید در حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرنگاران به نقل از آستان نیوز مهندس محمد کاظم ملازم الحسینی، ضمن اشاره به فعالیت های این سازمان در راستای توسعه فضاهای زیارتی سرپوشیده از جمله رواق ها و شبستان ها در حرم مطهر، از احداث رواق زیرسطحی بست شیخ بهایی اطلاع داد و اظهار کرد: توسعه فضای زیرسطحی بست شیخ بهایی و ساماندهی فضاهای مجاور آن از ابتدای سال 97 شروع شده و پیش بینی می گردد پس از تکمیل این طرح، حدود 10 هزار مترمربع به فضاهای زیارتی مسقف حرم مطهر افزوده گردد.

وی با اشاره به تشرف سالانه حدود 30 میلیون زائر به بارگاه منور امام رضا(ع) بیان نمود: قطعا گسترش فضاهای زیارتی مسقف زمینه بهره مندی از بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) شیعیان و نیز زیارت پرفیض معنوی را برای زائران و مجاوران بارگاه رضوی در تمام فصول سال بیش از پیش فراهم می نماید، در کنار این موضوع، بحث تحکیم و مقاوم سازی ابنیه موجود نیز در دستور کار است.

ملازم الحسینی توضیح داد: فعالیت های خرد و کلان بهسازی فضاها همانند دسترسی به رواق ها، ساخت فضاهای پشتیبانی و نظارتی، برنامه ریزی و بازسازی زیرساخت های تأسیساتی و توسعه و نوسازی آن ها و روشنایی و نورآرایی حرم مطهر نیز جزء برنامه های اجرایی و مطالعاتی این سازمان است.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 411

به "ساخت یک رواق جدید در حرم مطهر رضوی" امتیاز دهید

2 کاربر به "ساخت یک رواق جدید در حرم مطهر رضوی" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت یک رواق جدید در حرم مطهر رضوی"

1 دیدگاه

محمدرضا چراغی 18 بهمن 1400

کاش می گفتند که کی بهره‌برداری میشه

پاسخ به محمدرضا چراغی
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید