سامسونگ مانیتورهای گیمینگ Odyssey 2021 را با پنل تخت رونمایی کرد

به گزارش سهندبلاگ، سامسونگ روز گذشته از مانیتورهای گیمینگ سری Odyssey خود رونمایی کرد. مانیتورهایی بسیار زیبا و مجهز به قابلیت های خوب و کاربردی که از پنل های تخت بهره می برند و در سه مدل راهی بازار می شوند.

سامسونگ مانیتورهای گیمینگ Odyssey 2021 را با پنل تخت رونمایی کرد

سامسونگ را شاید بیشتر به خاطر فعالیت آن در زمینه فراوری گوشی هوشمند یا لوازم خانگی بشناسیم اما غول کره ای در زمینه فراوری مانیتور هم عملکرد بسیار خوبی دارد و تا به این لحظه محصولات باکیفیتی را راهی بازار نموده است. به همین دلیل شرکت روز گذشته از مانیتورهای گیمینگ سری Odyssey در سه مدل 28، 27 و 24 اینچی رونمایی کرد که به ترتیب از برترین مدل تا مالی ترین آن G50A ،G70A و G30A نام گذاری شده اند.

هر سه این مانیتورها از لحاظ شکل ظاهری شباهت زیادی به یکدیگر دارند اما از لحاظ کیفیت پنل، نرخ تازه سازی تصویر، مقدار و یک سری قابلیت های دیگر با یکدیگر تفاوت دارند که در ادامه به آنالیز آن ها خواهیم پرداخت.

مانیتور G70A

این محصول قدرتمندترین مانیتور سامسونگ از این سری نو به شمار میرود که نمایشگری 28 اینچی دارد و وضوح تصویر در آن به 3840 × 2160 می رسد (4K). نوع پنل به کار رفته در این مانیتور IPS بوده و از نرخ تازه سازی تصویر 144 هرتز بهره می برد. مقدار روشنایی حداکثری پنل هم به 400 نیت می رسد اما به صورت معمولی این عدد روی 300 واقع شده است که برای مانیتوری در این ابعاد کافی به نظر می رسد. علاوه بر این ها، از استاندارد VESA DisplayHDR 400، قابلیت هایی نظیر AMD FreeSync Premium Pro و Nvidia G-SYNC هم در این مانیتور به صورت کامل پشتیبانی می گردد تا با مجموعه ای کامل، قدرتمند و بسیار مجهز طرف باشیم.

در بخش پورت ها و اتصالات هم G70A کاملا غنی بوده و به یک پورت DisplayPort 1.4 و دو پورت HDMI 2.1 مجهز شده است. دو پورت HDMI که در این مانیتور تعبیه شده اند، این اجازه را به کاربران می دهند تا نوترین کنسول های حال حاضر یعنی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس را هم به آن متصل نمایند چون این دو کنسول برای اینکه خروجی 4K ارسال نمایند، باید به مانیتورهایی با پورت HDMI 2.1 متصل شوند.

در این مانیتور از قابلیت +Auto Source Switch هم پشتیبانی می گردد که به آن این اجازه را می دهد تا به صورت اتوماتیک روشن شده و در صورتی که دستگاه متصل به آن روشن باشد، به آن سوییچ می نماید. متأسفانه در رابطه با قیمت و تاریخ عرضه این مانیتور توضیحاتی ارائه نشده و اطلاعی هم از این بابت نداریم.

مانیتور G50A

می رسیم به مدل دوم مانیتورهای گیمینگ سری Odyssey سامسونگ یعنی G50A که مدل میان رده از این سری است با نمایشگری 27 اینچی با وضوح 2560 × 1440 و پنلی از جنس IPS که نرخ تازه سازی تصاویر در آن به 165 هرتز می رسد. بنابراین با یک مانیتور فوق العاده قدرتمند طرف هستیم که می تواند برترین های موجود در این محدوده را به چالش بکشد.

از قابلیت های خوب G50A می توان به پشتیبانی آن از استاندارد HDR10 و FreeSync Premium و بعلاوه G-SYNC اشاره نمود. علاوه بر این ها، مقدار روشنایی میانه در این مانیتور به 350 نیت می رسد که عدد قابل قبولی به شمار میرود. در بخش اتصالات هم شاهد یک پورت DisplayPort 1.2 و HDMI 2.0 هستیم.

هم G70A و هم G50A از مانیتورهای گیمینگ سری Odysseys سامسونگ از قابلیت های خوب و مشترکی بهره می برند که از جمله مهم ترین آن ها می توان به تصویر در تصویر و تصویر با تصویر (Picture-by-Picture، استفاده از دو مانیتور)، حالت کاهش تاخیر ورودی، رابط کاربری Super Arena Gaming، دید فوق عریض گیمینگ، نورپردازی CoreSync و زمان پاسخ دهی 1 میلی ثانیه اشاره نمود.

مانیتور G30A

در نهایت می رسیم به مدل مالی از این سری یعنی G30A که در دو مدل با مقدار نمایشگر 27 و 24 اینچ در دسترس قرار می گیرد. اقدامی جالب از سوی سامسونگ تا بدین ترتیب گیمرهایی با بودجه محدودتر هم بتوانند به نمایشگرهایی در ابعاد عظیم تر دسترسی داشته باشند. اما این مانیتور اصلا به کیفیت دو مانیتور قبلی نیست و مشخصات ضعیف تری در هر دو مدل خود دارد.

فرقی نمی نماید این مانیتور را در کدام مقدار خریداری می کنید، هر دوی آن ها پنلی از جنس VA دارند و وضوح تصویر در آن ها به 1920 × 1080 می رسد. نرخ تازه سازی تصویر هم در آن ها 144 هرتزی است تا کاربران لذت تجربه روان یک بازی را از دست ندهند. متأسفانه خبری از قابلیت خوب HDR در این مانیتور نیست و بیشینه روشنایی هم به 250 نیت می رسد. بنابراین نباید انتظار یک مانیتور فوق العاده باکیفیت را داشته باشید. خصوصا در نمایش رنگ ها (البته در مقایسه با دو مانیتور دیگر یا مانیتورهای حرفه ای بازار).

G30A از فناوری FreeSync Premium پشتیبانی می نماید اما خبری از G-SYNC در آن نیست. البته این موضوع به این معنا نیست که این مانیتور با گرافیک های انویدیا کار نمی نماید، بلکه فقط از یک سری پردازش هایی که قرار بود برای بهبود کیفیت تصاویر و شادابی آن ها انجام گردد، در این مانیتور خبری نیست. اما با اتصال آن به گرافیک AMD مشکل خاصی نخواهید داشت و می توانید تجربه لذت بخش تری داشته باشید. در بخش پورت ها و اتصالات، هم تنوع کمتری دیده می گردد هم نسل قدیمی تر؛ به این صورت که یک پورت DisplayPort 1.2 و یک پورت HDMI 1.4 در آن ایفای نقش می نمایند.

مانیتورهای گیمینگ سری Odyssey سامسونگ با رنگ مشکی و با قابلیت تنظیم ارتفاع و چرخش در زوایای مختلف راهی بازار می شوند. متاسفانه همانطور که گفته شد، هیچ اطلاع خاصی از بابت قیمت و تاریخ عرضه و بعلاوه بازار عرضه این محصولات در اختیار نداریم و باید منتظر بمانیم تا خبرهای بیشتری در این رابطه منتشر گردد.

منبع: GSMArena

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 14529

به "سامسونگ مانیتورهای گیمینگ Odyssey 2021 را با پنل تخت رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ مانیتورهای گیمینگ Odyssey 2021 را با پنل تخت رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید