سرویس کتاب های فارسی آمازون در راه است؟

به گزارش سهندبلاگ، آمازون به عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی دنیا تمرکز ویژه ای روی چاپ و نشر کتاب های کاغذی و الکترونیکی دارد. این شرکت حتی کتاب خوان کیندل را هم عرضه نموده و امکانات گسترده ای را در اختیار نویسندگان و ناشران قرار می دهد؛ با این حال تا کنون زبان فارسی در آن به رسمیت شناخته نشده است.

سرویس کتاب های فارسی آمازون در راه است؟

هرچند تا مدتی قبل شرکتی به نام کریت اسپیس در آمازون خدمات چاپ فارسی را ارائه می داد اما از زمانی که آمازون آنرا به مالکیت خود آورد، این سرویس هم غیر فعال شد. حالا یکی از شاعران و مترجمان ایرانی به نام مهیار مظلومی با راه اندازی کمپینی اینترنتی میخواهد 10 هزار امضا جمع نموده و آمازون را به وجود مشتریان متعدد برای کتاب های دیجیتالی و چاپی فارسی مجاب کند.

مظلومی که دکترای نانوتکنولوژی دارد تا کنون چندین مجموعه شعر را تالیف و آثار دیگری را هم ترجمه نموده است. وی در متن کمپین خود تاکید نموده سرویس انتشار مستقیم به وسیله کیندل (KDP) یکی از موثرترین روش ها برای نشر محتوا و دسترسی خریداران به آن است. با این حال KDP از فارسی پشتیبانی نمی کند، در حالی که فرهنگ و ادبیات فارسی از بزرگترین زبان ها در تاریخ بوده و هست.

هرچند جمع آوری 10 هزار امضا آمازون را به ارائه خدمات به زبان فارسی ملزم نمی کند اما با توجه به سیاست های این شرکت مبنی بر اطمینان از سودآوری یک سرویس و سپس ارائه آن، بعید نیست کمپین مظلومی در نهایت به پیاده سازی سرویس فارسی منجر گردد.

دیجیاتو

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: انتخاب
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 1467

به "سرویس کتاب های فارسی آمازون در راه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرویس کتاب های فارسی آمازون در راه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید