صدای مردم لبنان احزاب را به لرزه در آورد

به گزارش سهندبلاگ، سعد حریری نخست وزیر لبنان عصر دوشنبه در پی نشست هیئت دولت خطاب به تظاهرات کنندگان گفت: طرح اصلاحات اقتصادی جوابگوی بخشی از خواسته های شما است.

صدای مردم لبنان احزاب را به لرزه در آورد

به گزارش پایگاه خبری العهد، حریری گفت: از سه روز پیش مجموعه اقداماتی را خواستار شدیم که در نشست امروز هیئت دولت تصویب شد.

وی ادامه داد: تصمیماتی که گرفتیم، شاید جوابگوی همه خواسته ها نباشد اما به تحقق برخی از خواسته های شما کمک می کند. صدای شما تمام احزاب را به لرزه در آورد و تمام موانع را شکست، شما هویت ملی را بار دیگر در جایگاه درست آن احیاء کردید که این یک دستاورد ملی است.

نخست وزیر لبنان افزود: از شما نمی خواهم تظاهرات را متوقف کنید، این تصمیم شما است و نمی توانم بپذیرم که احدی شما را تهدید کند، دولت وظیفه دارد از شما حمایت کند.

وی گفت: من از جایگاه مسئولیتی که عهده دار آن هستم، اعلام می کنم آنچه امروز در هیئت دولت انجام شد، آغاز کار است و هر کس دیگری جای من بود گزینه دیگری نداشت. تکاپوی شما موجب تصمیم گیری های اخیر شد و امیدواریم این آغازی بر سرانجام نظام طایفه ای باشد.

اظهارات حریری در حالی است که هئیت دولت لبنان امروز با تشکیل جلسه در کاخ بعبدا طرح اقتصادی 24 ماه ای او که برای برون رفت از بحران ارائه شده بود، تصویب کرد.

کاهش 50 درصدی حقوق وزیران و نمایندگان مجلس و اعمال اقتصادیات بر بانک ها از جمله بندهای طرح اصلاحات اقتصادی نخست وزیر است.

لبنان از شامگاه پنجشنبه صحنه تظاهرات اعتراض آمیزی است که همچنان ادامه دارد.

در این فاصله اعتراض ها از بیروت آغاز شده و به سرعت به سایر شهرها از جمله طرابلس در شمال، صور و صیدا در جنوب و بعلبک در شرق نیز امتداد یافت.

تظاهرات کنندگان در برخی مناطق با برپایی چادر تحصن کرده و اعلام کردند تا تحقق کامل خواسته های خود به تحصن ادامه خواهند داد.، ایرنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 4750

به "صدای مردم لبنان احزاب را به لرزه در آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدای مردم لبنان احزاب را به لرزه در آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید