عالمی از هیجان در زیباترین رودخانه های دنیا

به گزارش سهندبلاگ، اگر به تاریخ شهرسازی و تمدن های قدیمی توجه کنید، متوجه می شوید که تمامی تمدن ها و شهرها در کنار آب شکل گرفته اند. به همین دلیل، رودخانه نقش بسرایی در تشکیل یک شهر داشته است. امروزه در سراسر دنیا مردم درگیر زندگی های ماشینی و شهری شده اند و به همین دلیل سفر به مشهورترین رودخانه های دنیا برای افراد جذاب تر خواهد بود. در این مطلب به معرفی زیباترین رودخانه های دنیا می پردازیم، پس اگر به طبیعت و طبیعتگردی علاقه دارید، در ادامه با ما و رودخانه های مهم دنیا همراه باشید.

عالمی از هیجان در زیباترین رودخانه های دنیا

سوکا

در دنیا تعداد رودخانه های کمی وجود دارند که رنگ ثابتی دارند. یکی از این رودخانه ها در کشور اسلوونی قرار گرفته است. رود سوکا به دلیل رنگ فیروزه ای شفافش به نام زمرد نیز معروف است. بهترین زمان برای بهره بردن از این رودخانه که یکی از معروف ترین زیباترین رودخانه های دنیا به شمار می آید، فصل تابستان است. از جمله تفریحات موجود در این رودخانه می توان به قایق سواری، ماهیگیری و ورزش های آبی اشاره نمود. رودخانه سوکا را می توان جز مشهورترین رودخانه های دنیا دانست که باید حتما از آن دیدن کنید.

رادونا

اگر به اسلوونی سفر می کنید، حتما از رودخانه رادونا در نزدیکی شهر بلد دیدن کنید. این رودخانه در دره و جهت جنگلی قرار گرفته است و روی آن یک پل زده شده است. پیاده روی در جهت این رودخانه شما را به آبشاری به نام Šum می رساند. در این جهت یک ساعته، طبیعت بسیار زیبا و بکری را مشاهده خواهید کرد. این دره و جهته پیاده روی در بین گردشگران و افراد بومی هواداران بسیاری دارد و به همین دلیل افراد بسیاری در این جهت دیده می شوند. شهر بلد اسلوونی به دریاچه ای موجود در آن مشهور بوده و گردشگران بسیاری آن را به خاطر این دریاچه می شناسند.

کانیو کریستالس

در کشور کلمبیا و شهرستان متا، رودخانه ای به نام کانیو کریستالس، وجود دارد. در این رود رنگ هایی مانند قرمز، زرد، آبی، سبز و سیاه دیده می شوند که هر کدام به دلیلی است. با توجه به رشد گیاهی به نام Macarenia clavigera در این رودخانه، رنگ کف آن قرمز شده و رنگ های دیگر نیز در اثر رنگ شن ها، جلبک سبز، صخره سیاه و رنگ آبی آب به وجود آمده اند. رودخانه کانیو کریستالس مکان بسیار مناسبی برای شنا و آب تنی در بین رودخانه های مهم دنیا است، چون هیچ ماهی در آن زندگی نمی نماید.

Reuss

در شهر لوسرن کشور سوئیس، رودخانه ای به نام Reuss گذر می نماید. این رودخانه که یکی از مشهورترین رودخانه های دنیا بوده، از نظر طولی در رده چهارم کشور سوئیس قرار گرفته است. یکی از تفریحات جذاب، سوار شدن قایق در این رودخانه است و معمولا این قایق ها شما را به دیدن شهرها و روستاهای کوهستانی می برند که طبیعت دست نخورده و بکری دارند. رودخانه Reuss از تنگه Schöllenen و دره Reuss نیز گذر می نماید. در تنگه Schöllenen پلی به نام شیطان وجود دارد که گفته می گردد شیطان خودش در ساخت این پل حضور داشته است.

وردن

یکی دیگر از زیباترین رودخانه های دنیا که رنگ فیروزه ای شفافی دارد، رودخانه وردن در تنگه وردن کشور فرانسه است. اگر به فرانسه سفر می کنید و به دنیال جاذبه های طبیعی بکر و شگفت انگیز هستید، حتما سری به تنگه وردن بزنید. گردشگران بسیاری در طول روز به دیدن این منطقه می آیند. به طور کلی این دره را در کل اروپا بهترین می توان دانست و در فرانسه جز جاذبه های اصلی به حساب می آید. این تنگه مکان بسیار مناسبی برای کوهنوردان و صخره نوردان است. از جمله فعالیت ها و تفریح های رودخانه وردن که یکی از رودخانه های مهم دنیا هست، می توان به قایق سواری، بانجی جامپینگ، پاراگلایدینگ، نوعی ماهیگیری به نام فلای فیشینگ و دوچرخه سواری کوهستانی اشاره نمود.

Gros Ventre

برای ماهیگیران منطقه وایومینگ در آمریکا، رودخانه Gros Ventre مکان بسیار مناسبی به خصوص برای صید ماهی قزل آلاست. این رودخانه در طبیعتی بسیار زیبا قرار گرفته و همین موضع باعث شده افراد بسیاری برای گردش و تفریح به این منطقه بیایند. به همین دلیل تفریحاتی مانند قایق کایاک و اسب سواری در این مکان وجود دارند. در کنار این رودخانه جهتی برای پیاده روی در نظر گرفته شده و پیاده روی در این جهت فرصت مناسبی است تا از طبیعت این منطقه لذت کافی ببرید. رودخانه 120 کیلومتر طول دارد و جزئی از انشعابات رودخانه بزرگتری به نام اسنیک است. در میانه طول این رودخانه که یکی از رودخانه های مهم دنیا هست، بیابانی به همین نام با طبیعت دست نخورده و بکر وجود دارد.

کرکا

یکی از جاذبه های اصلی کشور کرواسی، پارک ملی کرکا است. در این پارک ملی جاذبه های طبیعی بسیار مانند رودخانه کرکا و چندین آبشار وجود دارند. از تفریحات جذاب در این پارک، قایق سواری در این رودخانه است، همچنین برخلاف بسیاری از پارک ها در این رودخانه اجازه شنا وجود دارد و به راحتی می توانید تنی به آب بزنید و شنا کنید. پارک ملی کرکا شامل گونه های مختلفی از گیاهان و جانوران در طبیعتی فوق العاده زیبا است. پیاده روی در جهتهای در نظر گرفته شده، برای افرادی که به طبیعت علاقه دارند، بسیار جالب توجه خواهد بود.

راپا

اروپا به طور کلی قاره سرسبزی است و طبیعت بکر در آن زیاد است. رود راپا در کشور سوئد و با طول 75 کیلومتر بین یک سرچشمه و دریاچه Tjaktjajaure قرار گرفته است. در دهانه این دریاچه دلتایی به نام Laitaure وجود دارد که بسیاری از افراد این قسمت از این رودخانه که یکی از زیباترین رودخانه های دنیا هست را می شناسند. جهت کوتاه این رودخانه از میان دره ها و مناطق زیبایی گذر نموده که در این جهت گونه های مختلفی از جانوران نیز زندگی می نمایند.

Fjaðrá

شگفت انگیزترین دره دنیا در کشور ایسلند قرار گرفته است. در این دره و در کنار رودخانه می توان پیاده روی کرد و از مناظر این منطقه که هر چند قدم شکل جدیدی پیدا می نمایند، لذت برد. نکته قابل توجه این است که برای پیاده روی در این جهت باید حتما پوتین های بسیار راحتی را به پا داشته باشید تا بتوانید از روی این ناهمواری ها گذر کنید. در سفر به ایسلند به هیچ عنوان طبیعت فوق العاده زیبا و شگفت انگیز این دره و رودخانه را از دست ندهید. دره Fjaðrárgljúfur مکان بسیار مناسبی برای عکاسی است، در اینجا می توانید عکس های هنری بسیار زیبایی را تهیه کنید.

لی

در سفر به کشور چین حتما از رودخانه لی که یکی از مشهورترین رودخانه های دنیا هست، دیدن کنید. این رودخانه را می توان جز اصلی ترین جاذبه های این کشور دانست. معمولا برای گشت و گذار در این رودخانه تورهای قایق سواری در نظر گرفته شده که در این تورها شما از طریق قایق به مناطق مختلفی می روید و راهنما اطلاعات کاملی در خصوص این مناطق در اختیار شما قرار می دهد. دو شهر یانگشاو و گویلین در امتداد رودخانه لی قرار دارند. گردشگران بسیاری در طی تورهای قایق سواری به این شهرها می روند و در کوچه پس کوچه های آن ها به گشت و گذار می پردازند. برای اقامت در شهر یانگشاو، هتل مجللی به نام رودخانه لی آماده خدمت رسانی است. اگر بخواهید بین این دو شهر جا به جا شوید، می توانید از کشتی های کروز که حدود 5 ساعت این فاصله 84 کیلومتری را طی می نمایند، بهره ببرید. رودخانه لی از میان مناطق بسیار زیبایی می گذر که نباید دیدن آن ها را از دست داد. در کنار رودخانه لی ماهیگیران بسیاری دیده می گردد که از طریق نوعی پرنده به نام باکلان به صید ماهی ها مشغول اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همگردی
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 2622

به "عالمی از هیجان در زیباترین رودخانه های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عالمی از هیجان در زیباترین رودخانه های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید