لزوم ایجاد دستورالعمل اجرایی برای استارت آپها در مواقع بحران

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، جلسه هم اندیشی حفاظت از داده ها در اقتصاد دیجیتال با حضور مدیران کسب وکارهای اینترنتی و نمایندگان حوزه های حاکمیتی و تأثیرگذار در این حوزه برگزار شد.

لزوم ایجاد دستورالعمل اجرایی برای استارت آپها در مواقع بحران

برگزاری این جلسه با هدف حمایت از کسب وکارهای دانش بنیان به ویژه حوزه فناوری اطلاعات در راستای به اشتراک گذاری تجربیات کسب شده در مواقع بحران و بعد از بحران و همچنین بررسی اقدامات پیشگیرانه و ارائه راه چاره انجام گرفت.

در این جلسه، امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: ایجاد شیوه نامه و دستورالعمل اجرایی در مواقع بحران برای کسب و کارهای فضای مجازی از الزامات اقتصاد دیجیتال است.

وی پیش آمدن حادثه های اینترنتی نظیر اتفاق اخیر برای یکی از شرکت های حوزه حمل و نقل اینترنتی و به سرقت رفتن اطلاعات کاربران آن را از جمله موارد درس آموز دانست و گفت: هر حادثه ای می تواند سرآغازی برای بهتر شدن وضعیت در آن حوزه باشد.

ناظمی ایجاد دستورالعمل متحدالشکل در زمان بحران را از الزامات کسب وکارهای اینترنتی دانست و اضافه کرد: عدم وجود پروتکل های ارتباطی میان بازیگران حوزه خصوصی و حاکمیتی در مواقع بحران می تواند منجر به بحران بزرگ تری نظیر نشت اطلاعات شود.

معاون وزیر ارتباطات وجود تیم رسانه ای در کنار مدیران کسب وکارها را از عوامل مؤثر در پاسخگویی صحیح و به موقع به افکار عمومی عنوان نمود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با تأکید بر اینکه کسب وکارهای بزرگ اینترنتی از سرمایه های ملی کشور است، بر لزوم حمایت از این حوزه تأکید کرد و گفت: با تصمیم گیری نادرست در این عرصه، فضا برای نقش آفرینی بازیگران غیربومی باز می شود و باید با مشارکت ارگان های دست اندرکار، فضای مناسبی برای فعالان این حوزه ایجاد کنیم.

ناظمی مدیریت انتظارات و عذرخواهی از مردم را نقطه عطف مدیریت بحران و همچنین احترام به مشتری دانست و گفت: مرور نقاط ضعف قبل از هر رویداد و انجام اقدامات پیشگیرانه و ارتقا سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری امنیتی و تعامل مؤثر با واحدهای نظارتی مانند مرکز ماهر، ریسک این حملات را به شدت کاهش می دهد و در این جهت مرکز ماهر از تمام توان و دانش خود به منظور کمک به کسب وکارهای آنلاین و سایر حوزه ها استفاده می کند.

در این جلسه مدیران کسب وکارهای اینترنتی تجربیات خود را در مواقع بحرانی از جمله حملات اینترنت عنوان نمود و در زمینه اشتراک گذاری راه چارههایی به منظور بهبود عملکرد و ارتقا امنیت و نیز انتظاراتی که از حاکمیت دارند، موضوعاتی ارائه کردند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 1537

به "لزوم ایجاد دستورالعمل اجرایی برای استارت آپها در مواقع بحران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم ایجاد دستورالعمل اجرایی برای استارت آپها در مواقع بحران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید