مازندران در رتبه پنجم فروش محصولات دیجیتالی نهاده شد

به گزارش سهندبلاگ، ساری- خبرنگاران- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران با اشاره به گرایش جوانان این استان به رشته های دانشگاهی فناوری اطلاعات و ارتباطاتICT ، گفت که مازندران به جمع پنج استان برتر فروشنده محصولات دیجیتال پیوست.

مازندران در رتبه پنجم فروش محصولات دیجیتالی نهاده شد

یدالله طهماسبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: به واقع تحصیل مازندرانی ها در رشته های دانشگاهی ای سی تی باعث شده است که فارغ التحصیلان این رشته ها به فراوری محصولات دیجیتالی از جمله اپلیکیشن بازی های یارانه ای، نرم افزار برنامه های کامپیوتری، کتاب های الکترونیکی و طراحی وب سایت ها ورود نمایند و این بازار در استان رونق بگیرد و سهمی در بازار فروش محصولات دیجیتالی را از آن خود کند.

وی ادامه داد: مازندران از نظر میزان فروش محصولات دیجیتالی رقم 2 و 6 دهم درصدی را از رقم 100 درصدی بازار فروش این نوع محصولات به خود اختصاص داده است .

به گفته مدیر کل ارتباطات مازندران، تهران با دارا بودن 80 درصد شرکت های ای تی کشور، 50 درصد درآمد حاصل از فروش محصولات دیجیتالی کشور را به خود اختصاص داده است و خراسان رضوی با 15 و یک دهم، اصفهان با هشت و 9 دهم درصد و البرز با 3 و یک دهم درصد در رده های بعدی قرار دارند .

طهماسبی با اشاره به اینکه مازندران در میان 31 استان کشور از وضعیت خوبی در زمینه فروش این نوع محصولات و حضور در صنعت دیجیتالی برخوردار است، شرح داد: فروش بیش از 80 درصد محصولات دیجیتالی در اختیار این پنج استان کشور است و 12 درصد بقیه فروش این محصولات در اختیار استان های دیگر کشور واقع شده است .

وی کسب این رتبه مازندران در زمینه فراوری و فروش محصولات دیجیتالی را ناشی از تعداد بالای تحصیلکردگان در رشته های آی سی تی مطرح کرد و گفت: براساس آمار منابع رسمی، 14 درصد دانشجویان دانشگاه های مازندران در رشته های مربوط به آی سی تی مشغول تحصیل هستند و سالانه هفت هزار و 500 نفر در این رشته ها فارغ التحصیل می شوند .

وی با اشاره به صدور مجوز فعالیت برای یکهزار و 175 کسب و کار اینترنتی سال جاری در مازندران، ادامه داد: با توجه به نوپا بودن این نوع مشاغل و نبود بانک اطلاعاتی جامع هنوز آمار و اطلاعات جامع و کاملی در این زمینه وجود ندارد .

2096/1654

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 971

به "مازندران در رتبه پنجم فروش محصولات دیجیتالی نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مازندران در رتبه پنجم فروش محصولات دیجیتالی نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید