متوسط مبلغ اجاره مسکن چقدر است؟

به گزارش سهندبلاگ، متوسط قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی معامله شده به وسیله بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران در بهار سال جاری نسبت به فصل قبل 22.7درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 109.6درصد، افزایش داشته است.

متوسط مبلغ اجاره مسکن چقدر است؟

فارس: براساس گزارش مرکز آمار بنگاه های معاملات ملکی کشور موظف هستند تعیینات کلیه معاملات خرید و فروش و اجاره را در سامانه اطلاعات مندرج مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت کنند.

با توجه به این که کاهش یا افزایش حجم (تعداد) معاملات در مناطق شهر تهران باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط (حسابی) قیمت در سطح کل شهر می گردد، از متوسط تعدیل شده (وزنی) که در آن، وزن با استفاده از سهم واحدهای مسکونی دارای سکنه محاسبه می گردد، استفاده شده تا بتوان با حذف اثر حجم معاملات، تغییرات واقعی قیمت را تعیین کرد.

متوسط قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده به وسیله بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران 169567 هزار ریال با میانگین مساحت 246 متر مربع بوده است.

متوسط قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی معامله شده به وسیله بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران 130920 هزار ریال با میانگین مساحت 88 متر مربع و متوسط عمر بنای 11 سال بوده است که نسبت به فصل قبل 22.7 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 109.6 درصد، افزایش داشته است.

متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده به وسیله بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران 402673 ریال با میانگین مساحت 80 متر مربع و متوسط عمر بنای 14 سال بوده است که نسبت به فصل قبل 17.4 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 35.0 درصد، افزایش داشته است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 4725

به "متوسط مبلغ اجاره مسکن چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متوسط مبلغ اجاره مسکن چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید