ناآرامی در هنگ کنگ ، تجمع اعتراضی در فرودگاه

به گزارش سهندبلاگ، صدها تن از فعالان حقوق بشر و معترضان به دولت محلی هنگ کنگ از صبح روز آدینه 9 اوت (18 مرداد) در سالن پروازهای ورودی فرودگاه این شهر به منظور جلب حمایت بین المللی و آگاهی بخشی درباره اعتراضات خود گردهم آمده اند.

ناآرامی در هنگ کنگ ، تجمع اعتراضی در فرودگاه

بیشتر معترضان که جوان و ملبس به پیراهن های مشکی هستند با در دست داشتن پوستر و پلاکارد به زبان های مختلف به استقبال مسافران رفتند. آنها اعلامیه هایی که را تصاویر اعتراضات ماه های اخیر در هنگ کنگ را نشان می دهد، در میان مسافران پخش کردند.

مقامات فرودگاه اعلام نموده اند که از برگزاری این تجمع اعتراضی سه روزه مطلع هستند اما فرودگاه به فعالیت معمول خود ادامه خواهد داد.

با این حال، تدابیر امنیتی ویژه ای از شروع این تجمع در پیش گرفته شده است و بدون داشتن کارت پرواز نمی توان وارد بعضی از قسمت های فرودگاه شد. هزاران معترض از جمله مهمانداران خطوط هواپیمایی نیز پیش از این در روز 26 ماه ژوئیه در فرودگاه تجمع نموده بودند تا مسافران را از وضعیت حاکم بر هنگ کنگ مطلع نمایند.

تجمع اعتراضی در فرودگاه هنگ کنگ رویترز

اعتراضات در هنگ کنگ در حالی وارد سومین ماه خود می گردد که دولت محلی از پیگیری لایحه استرداد متهمان صرف نظر نموده است. ارائه این لایحه موج اعتراضات کنونی را پدید آورد. این اعتراضات مهم ترین بحران سیاسی در هنگ گنک از سال 1997 میلادی -زمان خاتمه مدت قرارداد استعمار از سوی بریتانیا و پیوستن هنگ کنگ به جمهوری خلق چین- محسوب می گردد.

معترضان به دولت محلی هنگ کنگ قصد دارند تجمعات اعتراضی دیگری را در سرتاسر شهر از جمله یک تجمع اعتراض خانوادگی در طول تعطیلات آخر هفته برگزار نمایند. با این حال، بعضی از شرکت های بزرگ بازرگانی و مستغلات، برای اولین بار نسبت به ضرر اقتصادی اعتراضات در صورت ادامه اعتراضات هشدار داده اند و از شهروندان خواسته اند تا آرامش را برقرار نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 2927

به "ناآرامی در هنگ کنگ ، تجمع اعتراضی در فرودگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناآرامی در هنگ کنگ ، تجمع اعتراضی در فرودگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید