نماینده ویژه آمریکا در امور ایران: بایدن بخواهد هم نمی تواند تحریم های ایران را فورا بردارد

به گزارش سهندبلاگ، خبرنگاران : نماینده ویژه آمریکا در امور ایران بار دیگر مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران در صورت پیروزی ترامپ به پای میز مذاکره خواهد آمد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران: بایدن بخواهد هم نمی تواند تحریم های ایران را فورا بردارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز دوشنبه با اشاره به اینکه تحریم ها علیه ایران به این زودی ها برداشته نخواهند شد، به پایگاه خبری نشنال گفت: آن هایی که فکر می نمایند که با رئیس جمهور شدن بایدن او می تواند از ژانویه به دفتر بیاید و از روز دوم یا سوم ژانویه تحریم ها برداشته می شوند، متوجه می شوند که چنین چیزی اگر بایدن می خواست هم امکان پذیر نبود. آمریکا ساختار تحریمی جامعی دارد که برای مدتی باقی خواهد ماند.

وی ادامه داد: در بعضی از موارد، ما تحریم ها را ذیل اختیارات ضدتروریسم قرار داده ایم. برای برداشتن این تحریم ها ضروری است بگوییم که ایران از تروریسم حمایت نمی کند. چگونه این فرایند را معکوس می کنید؟ نه نمی توانید این کار را انجام دهید.

آبرامز ادعا کرد: امیدوارم همگی از برجام درس گرفته باشند که تنها انعقاد نوعی توافق هسته ای با ایران کافی نیست چراکه دیدیم زمانی که ایران کلی پول دریافت کرد -پس از برجام- بودجه نظامیش جهش پیدا کرد.

وی توضیح داد: هر توافقی باید شامل رفتار منطقه ای ایران و برنامه موشک های بالیستیکش گردد.

نماینده آمریکا در امور ایران همچنین مدعی شد که بندهایی در برجام که قرار است بین سال های 2026 تا 2031 منقضی شوند بسیار کوتاه بوده اند و در هر توافق جدیدی این محدودیت ها باید برای سالیان بیشتری ادامه پیدا نمایند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که دولت بایدن در صورت به روی کار آمدن از آنچه که اهرم فشاری که حال آمریکا علیه نظام در اختیار دارد استفاده کند.

این مقام آمریکایی مدعی شد در صورت پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ایران به پای میز مذاکره خواهد آمد. وی در اینباره گفت: نظام ایران با چالش های عظیمی روبرو است و ارزش ریال درحال افت است.

آبرامز مدعی شد که ایران چهار سال دیگر نمی تواند این نظام تحریمی آمریکا را تحمل کند و باید به مذاکره بپردازد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 10978

به "نماینده ویژه آمریکا در امور ایران: بایدن بخواهد هم نمی تواند تحریم های ایران را فورا بردارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده ویژه آمریکا در امور ایران: بایدن بخواهد هم نمی تواند تحریم های ایران را فورا بردارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید