هدف گذاری رهاسازی 430 میلیون قطعه بچه ماهی و میگو در امسال

به گزارش سهندبلاگ، طبق برنامه ششم توسعه، فراوری و رهاسازی 430 میلیون قطعه انواع بچه ماهی و میگو به منظور حفظ ذخایر آبزیان در حوزه های دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان و آب های داخلی کشور در سال 98 هدف گذاری شده است.

هدف گذاری رهاسازی 430 میلیون قطعه بچه ماهی و میگو در امسال

به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان سازمان شیلات ایران با اعلام این مطلب، اظهار کرد: از این میزان هدف گذاری برای فراوری و رهاسازی بچه ماهی، سهم دریای خزر در زمینه ماهیان استخوانی و خاویاری 290 میلیون قطعه در استان های گیلان، مازندران و گلستان است.

ناصر کرمی راد اضافه کرد: از 290 میلیون قطعه برنامه رهاسازی بچه ماهی، 286 میلیون قطعه گونه ماهیان استخوانی و 4 میلیون قطعه گونه ماهیان خاویاری را در استان های شمالی در دستور کار قرار داده ایم.

وی گفت: سهم استان گیلان فراوری و رهاسازی 146 میلیون قطعه بچه ماهی از گونه استخوانی و خاویاری و سهم استان مازندران 68.3 میلیون قطعه در امسال است.

کرمی راد سهم استان گلستان را در زمینه فراوری و رهاسازی بچه ماهی از گونه استخوانی و خاویاری را 75.5 میلیون قطعه مطرح نمود.

وی پیش بینی کرد که در زمینه فراوری و رهاسازی بچه ماهی از گونه ماهیان استخوانی در مازندران، بیش از عدد برنامه تحقق یابد به طوری که 80 میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی رهاسازی گردد.

مدیرکل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان سازمان شیلات ایران در عین حال برآورد کرد که اهداف برنامه امسال در زمینه فراوری و رهاسازی بچه ماهی از انواع ماهیان استخوانی در استان های گیلان و گلستان نیز تحقق یابد.

وی در خصوص رهاسازی بچه ماهی از انواع ماهیان خاویاری در استان های شمالی کشور گفت: هدف برنامه امسال در سه استان شمالی کشور، رهاسازی 4 میلیون قطعه بچه ماهی خاویاری است که با توجه به میزان صید مولدین ماهیان خاویاری از دریای خزر پیش بینی می کنیم 3 میلیون قطعه بچه ماهی خاویاری رهاسازی گردد.

کرمی راد اذعان کرد: تمام رهاسازی بچه ماهی ها در رودخانه های منتهی به دریای خزر در سه استان شمالی با مشارکت اتحادیه ها و تعاونی های صیادی در امر صید مولد، حمل و نقل و رهاسازی انجام می گیرد.

وی برآورد کرد که 97 درصد بچه ماهی هایی که در رودخانه ها رها می شوند، به دریا برسند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 1936

به "هدف گذاری رهاسازی 430 میلیون قطعه بچه ماهی و میگو در امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدف گذاری رهاسازی 430 میلیون قطعه بچه ماهی و میگو در امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید