هشدار رئیس علوم پزشکی شیراز نسبت به افزایش موارد مثبت کرونا در فارس

به گزارش سهندبلاگ، خبرنگاران/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نسبت به افزایش موارد مثبت در استان فارس هشدار داد و ضمن تصریح اینکه شدت دریافت شیوع کروناویروس در این استان جدی است، استفاده از ماسک را الزام دانست.

هشدار رئیس علوم پزشکی شیراز نسبت به افزایش موارد مثبت کرونا در فارس

مهرزاد لطفی، یکشنبه 18 خرداد و در نود و چهارمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید19 دانشگاه علوم پزشکی شیراز، لازمه قطع زنجیره انتقال کروناویروس را، توجه کامل شهفرایندان به توصیه های بهداشتی خصوصا پرهیز از سفرهای غیرضرور درون و برونشهری و استفاده از ماسک هنگام تردد در محل های عمومی و توجه به شست و شوی دست و نکات بهداشتی دانست.

او با بیان اینکه شهفرایندان باید توصیه ها مبنی بر استفاده از ماسک هنگام استفاده از وسایل نقلیه عمومی و حضور در اماکن پرجمعیت حتی اماکن روباز را جدی بگیرند، گفت: شهفرایندان تا حد امکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده ننموده و حتما خارج از منزل ماسک داشته باشند.

اجباری شدن استفاده از ماسک در دوایر دولتی

لطفی با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی در مراکز پُرتردد به ویژه دستگاه های اجرایی و بیان اقدامات اجرا شده در راستای پیشگیری مقابله با کرونا، اضافه نمود: مکاتبه با استانداری فارس برای اجباری شدن استفاده ماسک مراجعان به ادارات در اولویت دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در مراکز فراوریی استان، تعداد بسیاری ماسک فراوری شده است، از مردم خواست تا در صورت خارج شدن از منزل حتما از ماسک استفاده نموده و با فرهنگ سازی در این زمینه، این اقدام را به دیگران نیز توصیه نمایند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز از انجام 165 هزار بازدید از سوی کارشناسان بهداشت این معاونت از آغاز شیوع کرونا تا کنون در فارس اطلاع داد.

عبدالرسول همتی با اشاره به آمارهای مبتلایان جدید به بیماری کووید19 در استان فارس، فرایند افزایشی این آمار را یادآور شد و بر لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم تاکید نمود.

به گزارش خبرنگاران، طی روزهای اخیر، نمودار تعداد مبتلایان به کووید 19، نسبت به 2 هفته گذشته، فرایندی رو به رشد را نشان می دهد و با اینکه حرکتی سینوسی دارد، حاکی از کاهش حساسیت های مردم نسبت به این بیماری خطرناک است.

صاحبنظران، بازگشایی تمام صنوف اعم از بی خطر، کم خطر و پرخطر، بازگشایی سیستم حمل و نقل عمومی در شیراز، باز شدن مراکز درمانی و مطب پزشکان و افزایش مراجعات به این مراکز از نقاط مختلف استان فارس و کشور، افزایش سفرهای درون و برونشهری، کاهش حساسیت مردم نسبت به شیوع بیماری، برگزاری دورهمی های خانوادگی و فامیلی و برپایی جشن ها و مناسبت های مختلف و ... را در این فرایند موثر می دانند.

به گزارش خبرنگاران، شیراز و فارس در ماه های ابتدایی و موج اول شیوع کروناویروس، عملکردی قابل قبول را در مدیریت و پیشگیری و درمان بیماری کووید19 داشته، عملکردی که با آغاز موج دوم، تحت الشعاع رفتارهای جمعی قرار گرفته است.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 9028

به "هشدار رئیس علوم پزشکی شیراز نسبت به افزایش موارد مثبت کرونا در فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار رئیس علوم پزشکی شیراز نسبت به افزایش موارد مثبت کرونا در فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید