واکنش ایران به تصمیم غلط آمریکا در خروج از برجام نادرست بود!

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه در واکنش به گام های اول و دوم برجامی ایران در تصمیم به افزایش سطح غنی سازی و ذخیره سازی اورانیوم، بدون اشاره به بدعهدی آمریکا و تعلل طرف اروپایی تهران در برجام با غلط ارزیابی کردن این اقدام، نسبت به افزایش تنش در خاورمیانه ابراز نگرانی کرد.

واکنش ایران به تصمیم غلط آمریکا در خروج از برجام نادرست بود!

وزیر خارجه فرانسه در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره احتمال وقوع جنگ در خاورمیانه گفت که وضعیت بغرنجی بر این منطقه حاکم شده است به طوری که افزایش تنش ها می تواند به وقوع رخدادهای ناگواری منجر گردد.

لودریان که در حاشیه برگزاری جشن روز ملی فرانسه سخن می گفت، اضافه کرد، در چنین شرایطی اقدام ایران در عقب نشینی از بعضی تعهداتش در قالب برجام یک نگرانی مضاعف محسوب می گردد، چرا که واکنشی غلط در مواجهه با تصمیم غلط آمریکا در خروج از برجام محسوب می گردد.

وزیر خارجه فرانسه تاکید نمود: با وجود اینکه نه آمریکا و نه ایران و نه سایر کشورهای منطقه، هیچ یک خواهان جنگ نیستند ولی عوامل نگران کننده تشدید تنش به ایفای نقش خود ادامه می دهند.

این درحالیست که 15 ماه پس از بدعهدی آمریکا و تعلل اروپا در عمل به تعهداتشان در برجام، حدود 2 ماه پیش جمهوری اسلامی ایران هشدار داده بود تا در صورت ادامه بدعهدی های طرف های غربیِ ایران در توافق هسته ای 14 جولای سال 2015 میلادی (23 تیر ماه 1394) کشورهای 1+5 با ایران موسوم به برجام، تهران بر اساس مواد 26، 36 و 37 این توافق بین المللی مجبور به کاستن از سطح بعضی تعهدات برجامی خود شده؛ اما تصمیمی به لغو برجام ندارد.

لازم به ذکر است، تا کنون 2 گام از این هشدار از سوی ایران به انجام رسیده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 2412

به "واکنش ایران به تصمیم غلط آمریکا در خروج از برجام نادرست بود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ایران به تصمیم غلط آمریکا در خروج از برجام نادرست بود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید