ویژگی های فرهنگی شهر بنتوتا

به گزارش سهندبلاگ، آشنایی با ویژگی های فرهنگی شهر بنتوتا

بنتوتا یک شهر ساحلی واقع در یکی از استان های جنوبی کشور سریلانکا به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری این منطقه از آسیا شناخته می گردد. این شهر در ساحل جنوبی رودخانه بنتوتا قرار گرفته است و حدود سه متر بالاتر از سطح دریا می باشد. نام این شهر از یک داستان افسانه ای که در شرایط آب و هوایی خلیج رودخانه اتفاق افتاده، برگرفته شده است.

ویژگی های فرهنگی شهر بنتوتا

شهر بنتوتا در سریلانکا هم اکنون یکی از جاذبه های گردشگری این کشور به شمار می رود. هر ساله تعداد قابل توجهی توریست و گردشگر به این منطقه سفر می نمایند.

تاریخ شهر بنتوتا - سریلانکا

آثار تاریخی و اکتشافات باستان شناسی نشان داده اند که در اوایل قرن دوم قبل از میلاد، اولین آثار زندگی انسان در شهر بنتوتا ثبت شده است. این شهر در قرن 18 میلادی مورد استعمار کشور پرتغال واقع شد. پرتغالی ها یک قلعه در سواحل بنتوتا ساختند و به عنوان قلمرو خود، آن را به ثبت رساندند. همین عامل باعث شد این مکان به ویژه در نواحی جنوبی، به مکان استراحت برای ملوانان هلندی مبدل گردد.

در آن دوران که مقارن با پادشاهی انگلستان در کشور هندوستان بود، سواحل شهر بنتوتا به عنوان یک منطقه عالی برای بازیابی سلامت جسمی مورد توجه قرار داشت. ازآن پس به بعد، هنوز هم شاهد آن هستیم که طبیعت این منطقه، بهترین شرایط را برای سلامت جسم و روح افراد فرآهم ساخته است. گردشگران از آن سوی دریاها به این سواحل زیبا سفر می نمایند تا اندکی بتوانند از شلوغی های زندگی و روزمرگی ها رهایی یافته و روح و جسم خود را جلا دهند. آب و هوای این منطقه در تمام سریلانکا، مثال زدنی است. بعضی از مردم هندوستان نیز در نواحی این ساحل زندگی می نمایند.

شهر بنتوتا از نظر فرهنگی

بنتوتا یک شهر آرام و غنی از نظر فرهنگی است. شیوه های زندگی مردم، مذهب و تمدن در این شهر در هم آمیخته اند. در تمام نقاط مختلف شهر بنتوتا می توانید نقاطی را مشاهده کنید که معماری آن به عنوان یکی از برجسته ترین طراحی ها در سریلانکا شناخته شده است. این شهر توسط یک معمار معروف سریلانکایی به نام جِفری باوا طراحی و ارائه شده است.

اگر به شهر بنتوتا سفر کنید بازارهای ساحلی و خرده فروشی های اجناس را در نقاط مختلف ساحل مشاهده می کنید. ورزش های آبی نظیر غواصی، گشت و گذار در شن های ساحل، اسکی روی آب، شنا و …، جزء جدایی ناپذیر از گردشگری در شهر بنتوتا هستند. شب های این شهر بسیار آرام به دور از شلوغی و ازدحام است؛ در عوض در طول روز، شاهد رفت و آمد تمام مردم شهر در خیابان ها و ساحل هستید؛ بسیاری از مردم این شهر در حال فروش محصولات خود به توریست ها هستند.

درباره مردم شهر بنتوتا - سریلانکا

مردم بنتوتا، مردمانی بسیار ساده هستند و زندگی آرامی دارند. با وجود محبوبیت بنتوتا به عنوان یک منطقه ساحلی در سریلانکا، اما زندگی های ساحلی، کمتر در این شهر دیده می گردد. بزرگ ترین منبع درآمد مردم این شهر از راه صنعت گردشگری و جذب مهمانان در مراکز توریستی و اقامتی است. مهمان نوازی و رفتار خوش، دو ویژگی مردم شهر بنتوتا است. اکثر کسب و کارهای این شهر در حوزه توریسم و آژانس ها و شرکت های مسافرتی و گردشگری فعالیت می نمایند.

یکی دیگر از مهارت های مردم شهر بنتوتا که به عنوان یک کسب و کار هم می توان به آن نگاه کرد، تهیه یک نوشیدنی مخصوص با نام صنعت پرورش تودی است. Toddy، همانند درخت نارگیل، یکی از گونه های گیاهی است که به طور منحصر به فرد و بومی در مناطق ساحلی رشد می نماید.

به طور کلی در سواحل شهر بنتوتا و سایر سواحل سریلانکا، دو گونه درخت بومی رشد می نماید؛ اولین درخت، نارگیل است که از شیره آن به عنوان خوراکی و نوشیدنی استفاده می گردد و دومین درخت، toddy نام دارد که شیره این درخت نیز در نوع خود، منحصر به فرد است. درختان تودی، دارای ارتفاعی بین 60 تا 100 متر را دارند بنابراین بالا رفتن از آنها برای تهیه شیره گیاه و چیدن میوه ها، کاری بسیار سخت و البته خطرناک است. نمونه ای از فعالیت های مردم شهر بنتوتا را در حال استفاده از درختان تودی برای استخراج شیره و تهیه نوشیدنی در شکل های زیر مشاهده می کنید.

یکی دیگر از ویژگی های رفتاری مردم شهر بنتوتا، برخورد بسیار مؤدبانه و مهربان آن ها با توریست ها و خارجی ها است. ساکنین این منطقه به هیچ عنوان به مذهب و ملیت افراد توجهی ندارند و صرفاً با برخوردهای بسیار آرام با خارجی ها رفتار می نمایند.

بهترین زمان برای سفر به شهر بنتوتا - سریلانکا

با توجه به شرایط آب و هوایی شهر بنتوتا، بهترین زمان سفر به این منطقه، فصل پاییز تا بهار است. در ماه های اکتبر تا آوریل می توانید بهترین لحظات را در بنتوتا سپری کنید. در این مدت، بارش های فصلی کاهش پیدا نموده اند و شرایط آب و هوایی برای انجام ورزش ها و تفریحات آبی بسیار مناسب است. در این شرایط، بهترین موقع برای شرکت های توریستی است که بتوانند گردشگران بیشتری را به سمت خدمات خود جذب نمایند. قیمت بلیط هواپیما در این زمان نیز افزایش زیادی پیدا می نماید.

شرایط آب و هوایی شهر بنتوتا در سریلانکا در ماه مه تا سپتامبر با بارندگی فرآوان همراه است و رطوبت هوا به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می نماید. علاوه بر این، امواج دریا، خروشان تر می گردد و زمان مناسبی برای ورزش های آبی نیست! در این دوره، بلیط سفرهای گردشگری بسیار ارزان قیمت هستند؛ بنابراین اگر زمان مسافرت به این شهر برای شما اهمیت ندارد می توانید این ماه را برای تماشای شهر بنتوتا انتخاب کنید.

زبان مردم شهر بنتوتا

زبان رسمی مردم شهر بنتوتا، سین هالا یا Sinhala نام دارد؛ زبان تامیل (tamil) نیز به عنوان یکی دیگر از رایج ترین زبان مردم در این منطقه صحبت می گردد. بعضی از مردم این شهر به زبان انگلیسی تسلط نسبی دارند؛ این دسته از مردم اغلب با مشاغلی در حوزه توریست و گردشگری در ارتباط هستند.

بعضی از مهم ترین غذاها در شهر بنتوتا

انواع غذاهای دریایی شامل خرچنگ، میگو، صدف دریایی

سبزیجات به همراه برنج

انواع سالاد

پاستا و پیتزا

انواع خوراک های مخصوص با دستور پخت به سبک هندی با طعم تند و آتشین

منوی مخصوص از غذاهای سریلانکایی با ادویه فرآوان و بسیار تند

دسترسی به شهر ساحلی بنتوتا

بنتوتا یک شهر ساحلی است که هیچ فرودگاه بین المللی ندارد. این شهر در حقیقت یک منطقه روستایی بسیار کوچک است که به درخواست افراد، امکان پرواز هلیکوپتر یا تورهای گردشگری هوایی با هواپیماهای بسیار کوچک تر وجود دارد!

نزدیک ترین فرودگاه بین المللی به شهر بنتوتا برای دسترسی به این شهر، فرودگاه بین المللی باندارانایک، واقع در کولومبو، پایتخت سریلانکا می باشد. فاصله این شهر تا بنتوتا حدود 101 کیلومتر است. با توجه به اینکه سفر به شهر بنتوتا از نظر شرایط بد آب و هوایی تا کنون هیج خطری را ایجاد ننموده است، پرواز به شهر کولومبو برای بازدید از این منطقه ساحلی با اطمینان خاطر برای گردشگران امکان پذیر است.

جاذبه های گردشگری، جشنواره ها، طبیعت زیبای رودخانه در شهر بنتوتا و از همه مهمتر، آب و هوای بسیار مطبوع آن موجب شده است این منطقه از سریلانکا در هر سال، مورد توجه گردشگران خارجی قرار داشته باشد.

قبل از سفر به بنتوتا میتوانید اطلاعات کامل تور سریلانکا را از آژانس هواپیمایی دلتابان کسب کنید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دلتابان
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 2261

به "ویژگی های فرهنگی شهر بنتوتا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژگی های فرهنگی شهر بنتوتا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید