پاسخ تخت روانچی به ادعای پمپئو

به گزارش سهندبلاگ، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در واکنش به اظهارات پمپئو گفت: آمریکا هیچ ادله حقوقی برای شراکت در برجام را ندارد.

پاسخ تخت روانچی به ادعای پمپئو

به گزارش خبرنگاران، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در نیویورک امروز (پنجشنبه) در توئیتی در واکنش به اظهارات روز گذشته مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نوشت: پمپئو ادعا می کند که براساس قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد، آمریکا یک مشارکت کننده است، در حالی که قطعنامه 2231 به مشارکت کنندگان در برجام اشاره می کند.

وی اضافه کرد: او (پمپئو) اشاره به برجام را حذف می کند، زیرا رئیس او (ترامپ) در تاریخ هشتم می 2018 توقف مشارکت آمریکا در برجام را اظهار داشت. به این دلیل، آمریکا هیچ ادله حقوقی برای اینکه مشارکت کننده (شراکت) در برجام است را ندارد.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) دهم اردیبهشت ماه در اظهاراتی گفت که بعد از لغو تحریم های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران در اکتبر 2020 (آبان 99) آمریکا اجازه خرید سلاح را به ایران نخواهد داد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه اظهارات خود مدعی شد که واشنگتن همچنان عضو برجام است و گفت: آمریکا یکی از شرکا است و در متن هم وجود دارد و چیز عجیب و غریب و جادویی نیست. مشارکت آمریکا در برجام بدون ابهام است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا 18 نوامبر 2018 خروج آمریکا از برجام را اظهار داشت.

310311

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8480

به "پاسخ تخت روانچی به ادعای پمپئو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ تخت روانچی به ادعای پمپئو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید