سرانجام مرمت بام حمام تاریخی آقایان میامی

به گزارش سهندبلاگ، سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میامی گفت: مرمت بام حمام تاریخی آقایان میامی انجام شد.

سرانجام مرمت بام حمام تاریخی آقایان میامی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، محمدصادق رضویان اضافه نمود: در این مرحله از مرمت، کار برداشت کاهگل فرسوده، اصلاح شیب بندی بام، اجرای یک لایه کاهگل حفاظتی، اجرای آجر فرش بام و بندکشی، حذف الحاقات و اندودهای سیمانی بام انجام شد.

او با بیان اینکه این گرمابه در قرون متاخر اسلامی ساخته شده است، گفت: وجه تسمیه آن نیز از نام طایفه آقایان که همگی از سادات هستند و از طایفه های بزرگ میامی به شمار می روند گرفته شده است.

او با اشاره به اینکه این حمام در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، اضافه نمود: فضای این حمام شامل سربینه (رختکن)، میان در و گرمخانه است و آب مورد نیاز بنا نیز از قنات میامی تامین می شده است.

رضویان گفت: این حمام علاوه بر نوع معماری سنتی و ایستایی بالا، دارای جاذبه هایی از جمله محل برگزاری مراسم مختلف بوده است.

بر اساس اسناد موجود، قدمت شهر میامی بیش از هزار سال است و طی سنوات گذشته قبایل مختلفی در این شهر زندگی می کرده اند.

حمام آقایان به شماره 30121 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. این حمام در شهر میامی، خیابان امام خمینی، 100 متری شمالی کاروانسرای میامی، ابتدای خیابان مسجد جامع این شهر واقع شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 3287

به "سرانجام مرمت بام حمام تاریخی آقایان میامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانجام مرمت بام حمام تاریخی آقایان میامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید