پنهانکاری یک زندان فدرال در نیویورک درباره آمار مبتلایان به کرونا

به گزارش سهندبلاگ، بر اساس گزارش یک متخصص درمانی در آمریکا، یک زندان فدرال در نیویورک در حال پنهان کردن آمار زندانیانی است که به بیماری کرونا مبتلا شده اند تا از این طریق از رسیدگی درمانی به آنان جلوگیری کند.

پنهانکاری یک زندان فدرال در نیویورک درباره آمار مبتلایان به کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری دانشجو، یک زندان فدرال در یکی از بخش های شهر نیویورک آمریکا، که بیش از هزار و 700 زندانی دارد عمداً در حال از بین بردن سوابق پزشکی است تا شمار واقعی مبتلایان به بیماری کرونا در این زندان نامشخص بماند.

به نوشته پایگاه اینترسپت، طبق گزارش یک متخصص درمانی که در 23 آوریل برای بازرسی به این زندان که در بروکلین نیویورک واقع شده، مراجعه نموده بود، این زندان در کوشش بوده است آمار مبتلایان به کرونا را از بین ببرد و از ارائه خدمات درمانی کافی به زندانیان سر باز بزند.

این گزارش که در پنج شنبه هفته گذشته ارائه شد، عنوان می نماید که ادعا های اداره فدرالی زندان ها، که این زندان را اداره می نماید، مشکوک است. اداره فدرالی زندان ها و دادستان های فدرال در دادگاه اذعان نموده اند که شرایط این زندان تحت کنترل است. اما گزارش بازرسان درمانی نشان می دهد که شش نفر از زندانی که تست کرونای آنان مثبت اعلام شده احتمالاً تنها بخش کوچکی از مبتلایان به این بیماری در این زندان بوده اند. این گزارش را دکتر هومر ونترز، مدیر پزشکی سابق زندان های شهر نیویورک، نوشته است.

ونترز در این گزارش نوشت، این زندان فدرال با اقدامات خود، باز داشت شدگان و کارکنان را در خطر مرگ و ابتلا به بیماری ها از جمله بیماری کرونا قرار می دهد. بعضی از اقدامات کنونی این مرکز در واقع گسترش ویروس کرونا را در زندان تسریع بخشیده است.

مدیر پزشکی سابق زندان های شهر نیویورک در گزارش خود پی برده است که نظارت مرکز باز داشت کلانشهر در آمریکا متأسفانه ناکافی است؛ از جمله چک کردن دمای بدن زندانیان و کارکنان که به ندرت صورت گرفته است. هیچ کدام از زندانیانی که ونترز با آنان صحبت نموده برای علائم کرونا چک نشده بودند.

هومر ونترز در این گزارش نوشت، بخشی از مشکل اینجاست که سیستمی که زندانیان به وسیله آن برای خدمات درمانی درخواست می داده اند، خراب بوده است. زندانیان که ونترز با آنان مصاحبه نموده بود خاطرنشان کردند که بعد از درخواست خدمات درمانی، آن ها سه تا هفت روز منتظر مانده اند تا یک نیروی درمانی آنان را ویزیت کند. بعضی زندانیان نیز گفته اند اصلاً هیچ پاسخی برای خدمات درمانی دریافت ننموده اند. مدیر خدمات بهداشتی در این زندان نیز در شهادت خود در دادگاه مطرح نمود که درخواست برای حل مسائل درمانی در این زندان معمولاً دو هفته طول می کشد.

بر اساس آنالیز های ونترز، 147 نفر از زندانیانی که بین سیزدهم مارس تا سیزدهم آوریل برای درمان تماس گرفته بودند علائم بیماری کرونا را توصیف نموده بودند. 37 نفر از زندانیانی که درخواست خود را ثبت نموده بودند خاطرنشان کردند که این اولین درخواست آنان نبوده است. تا به امروز، مقامات این زندان تنها 10 زندانی را برای این بیماری آزمایش نموده اند. 2 نفر دیگر نیز در بیمارستان های نزدیک تست کرونا داده اند و پنج نفر دیگر نیز در قرنطینه قرار گرفته و هنوز آزمایش نشده اند. این زندان تنها 10 ابزار تست کرونا در دست دارد.

بر اساس گزارش اینترسپت، درخواست الکترونیکی زندانیان برای دریافت خدمات درمانی تنها در زمانی انجام می گردد که زندانیان به کامپیوتر دسترسی داشته باشند. در هفته های اخیر، واحد هایی که در این زندان، دارای کامپیوتر بوده اند همیشه بسته بوده اند و زندانیان نیز تنها یک ساعت در یک روز فرصت داشته اند که از حمام و تلفن استفاده نمایند. در این مدت، این زندانیان اغلب درخواست های خود را روی کاغذ نوشته اند و این کاغذ ها را به نگهبانان زندان ارائه داده اند.

به گزارش اینترسپت، از آنجایی که اصرار دادستان ها مبنی بر اینکه این زندان هیچ خطری برای سلامتی زندانیان نداشته است، وکلای دولتی آمریکا تصمیم گرفتند اطلاعاتی در خصوص شرایط این زندان به دست آورند. هفته ها طول کشید طرح دعوی در دادگاه به بازبینی این زندان منجر گردد. بعد از آن نیز تصمیم گرفته شد که شخصی به نام ونترز برای بازدید وارد ساختمان این زندان گردد و با زندانیان نیز مصاحبه کند. وی در ابتدا برای مصاحبه با زندانیانی که علائم کرونا داشته یا مبتلا به این بیماری شده بودند، با موانعی روبه رو بود؛ زیرا مسئولان این زندان نیز خواهان حضور در زمان مصاحبه به زندانیان بودند. خاتمه، تصمیم بر این شد که تنها ونترز حق ورود به واحد ویژه استراحت در این زندان را دارد.

بر اساس این گزارش، در بحبوحه بیماری کرونا در آمریکا، شواهد دیگری نیز وجود دارند که نشان می دهند مقامات این زندان در کوشش بوده اند تا یک بحران درمانی دیگر را در این زندان پنهان نمایند. مدافعان فدرال نیویورک چندین تماس را از زنانی در یکی از واحد های این مرکز دریافت نموده اند. اخیراً تست کرونای یک مقام نظامی که بر این واحد نظارت می نموده است نیز مثبت اعلام شده و چندین زن در این واحد علائم بیماری کرونا داشته اند، اما این زندان به این افراد خدمات درمانی ارائه ننموده است. یکی از این زنان که وظیفه شست وشو حوله ها و روتختی های این واحد را بر عهده داشته است ناگهان حس بویایی خود را از دست می دهد، احساس سر گیجی پیدا می نماید و دائم سرفه می نماید. این زن بار ها در خواست یاری درمانی می نماید، اما بخش خدمات درمانی این زندان تنها به وی اعلام می کردند که چای بنوشد و از دیگر زندانیان دور باشد. زمانی که از این زندان بازدید به عمل آمد وی بار دیگر علائم بیماری خود را خاطرنشان کرد و خواهان تست تشخیص بیماری کرونا شد.

اینترسپت در خاتمه این گزارش نوشت، شش نفر، طرح دعوی علیه رئیس این زندان را درخواست داده اند. این شش نفر عنوان می نمایند که محدود کردن مردم در چنین شرایط خطرناکی، حقوق قانون اساسی آنان را نقض می نماید، به این بهانه که آن ها از مجازات های غیر عادی رها شوند. این شش نفر از دادگاه خواسته اند که افرادی که اکنون در این زندان از لحاظ بهداشتی آسیب پذیر هستند، آزاد شوند. این طرح دعوی همچنین خواهان تست ویروس کرونا، خدماتی بهداشتی کافی، خدمات درمانی کافی، گزارش مداوم از شیوع ویروس کرونا و تجهیزات محافظت شخصی برای کارکنان و زندانیان حاضر در این زندان شده است. به نوشته اینترسپت، مردان و زنان حاضر در این زندان همچنان منتظر و نگران هستند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8556

به "پنهانکاری یک زندان فدرال در نیویورک درباره آمار مبتلایان به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنهانکاری یک زندان فدرال در نیویورک درباره آمار مبتلایان به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید