کره شمالی دیگر تعهدی برای توقف آزمایش های هسته ای ندارد

به گزارش سهندبلاگ، مشاور هیات کره شمالی در سازمان ملل روز سه شنبه اظهار داشت: به دلیل تحریم های وحشیانه آمریکا، پیونگ یانگ دیگر متعهد به متوقف کردن آزمایشات هسته ای و موشکی خود نیست.

کره شمالی دیگر تعهدی برای توقف آزمایش های هسته ای ندارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جو یونگ چول مشاور هیات کره شمالی در سازمان ملل روز سه شنبه گفت: به دلیل تحریم های وحشیانه آمریکا، پیونگ یانگ دیگر متعهد به متوقف کردن آزمایشات هسته ای و موشکی خود نیست.

وی در کنفرانس خلع سلاح هسته ای تحت حمایت سازمان ملل در ژنو با انتقاد از ادامه تحریم های آمریکا علیه کره شمالی گفت: در دو سال گذشته پیونگ یانگ آزمایش های هسته ای و آزمایش شلیک موشک های بالستیک بین قاره ای را برای ایجاد اعتماد با ایالات متحده متوقف کرده بود، اما آمریکا در مقابل به انجام دهها مانور نظامی مشترک با کره جنوبی در شبه جزیره و اعمال تحریم ها ادامه داده است.

چول افزود: آمریکا همچنان به اقدامات خصمانه خود برای جلوگیری از توسعه کره شمالی و خفه کردن سیستم سیاسی آن ادامه می دهد و هم اکنون هیچ دلیلی وجود ندارد که ما به طور یک جانبه به تعهدات خود در قبال بی اعتنایی طرف مقابل پایبند باشیم.

نماینده کره شمالی تاکید کرد که اگر آمریکا برای تحمیل خواسته های یکجانبه خود تلاش کند و اعمال تحریم ها علیه پیونگ یانگ ادامه داشته باشد، کره شمالی ممکن است مجبور به انتخاب جهت جدیدی شود.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی در هفته جاری از بازگشت سفیر کره شمالی در چین و نماینده پیونگ یانگ در سازمان ملل به این کشور خبر داد و گفت، این بازگشت به حدس هایی درباره احتمال تجدیدنظر کره شمالی در راهبرد مذاکرات هسته ای با آمریکا دامن زده است.

یونهاپ به نقل از یک مقام آگاه گفت، جی جائه ریونگ، سفیر کره شمالی در چین و کیم سونگ، نماینده آن کشور در سازمان ملل شنبه از فرودگاه بین المللی پکن راهی پیونگ یانگ شدند.

براساس این گزارش، سفرای کره شمالی در آنگولا و سنگاپور و نیز 10 دیپلمات ارشد دیگر کره شمالی در فرودگاه بین المللی پکن مشاهده شدند و این نشان از نشست احتمالی سفرا و دیپلمات های ارشد این کشور دارد.

علت دقیق بازگشت این سفرا و دیپلمات ها به پیونگ یانگ معین نیست اما، این امکان وجود دارد که آن ها در جریان نشست احتمالی به طرح ایده ای تازه در رابطه با راهبرد مذاکره کره شمالی با آمریکا بپردازند.

به گزارش ایرنا، مذاکرات واشنگتن و پیونگ یانگ درباره عاری سازی شبه جزیره کره از تسلیحات هسته ای پس از نشست فوریه گذشته سران آمریکا و کره شمالی در هانوی ویتنام متوقف شد.

کره شمالی گفت، تا زمانی که آمریکا از سیاست خصمانه اش علیه پیونگ یانگ دست برندارد، مذاکره را ازسر نخواهد گرفت.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 6514

به "کره شمالی دیگر تعهدی برای توقف آزمایش های هسته ای ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی دیگر تعهدی برای توقف آزمایش های هسته ای ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید