کرونا در اروپا، از تداوم بازگشت مجدد محدودیت ها تا افزایش چشمگیر مبتلایان روزانه در سوئیس

به گزارش سهندبلاگ، جدیدترین اخبار کرونا در اتحادیه اروپا از بازگشت محدودیت های کرونایی در برخی مناطق اتریش و لوکزامبورگ به دلیل افزایش آمار مبتلایان خبر می دهد.

کرونا در اروپا، از تداوم بازگشت مجدد محدودیت ها تا افزایش چشمگیر مبتلایان روزانه در سوئیس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا در اروپا همچنان جولان داده و عواقب سیاسی، اجتماعی و مالی بیشتری به بار می آورد.

جدیدترین اخبار کرونایی از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که نتایج یک بررسی نشان می دهد که در دوران بحران کرونا شهروندان آلمانی و بخصوص افراد بالای 30 سال بسیار کم تحرک تر شده اند.

رکورد بالای بدهی در آلمان

دولت فدرال آلمان در غلبه بر بحران کرونا در سال جاری میلادی ناچار است رکورد بدهی حدود 218 میلیارد یورویی را بپذیرد.

فراکسیون حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم می خواهد علیه قانون استفاده اجباری از ماسک در مجلس ایالتی بایرن که از روز پنج شنبه برای کنندگان مقرر شده است شکایت کند. یکی از کنندگان بلند پایه این حزب اجباری بودن استفاده از ماسک را یک محدودیت گسترده دانسته است.

ایالت نیدرزاکسن آلمان هم اجازه برگزاری تجمعات با حدود 500 شرکت کننده را می دهد. این قانون از روز 6 جولای در این ایالت آلمان اعمال می شود. شرکت کنندگان در تجمعات البته باید رعایت حداقل فاصله برای جلوگیری از شیوع کرونا را داشته باشند.

مجارستان در کاهش محدودیت های سفر کرونایی از بروکسل تبعیت نمی کند

مجارستان هم اعلام کرده که توصیه های اتحادیه اروپا برای کاهش محدودیت های کرونایی برای ورود مسافران از 14 کشور غیر اروپایی را فعلا به کار نمی برد. این خبر را نخست وزیر مجارستان در صفحه فیس بوک خود اعلام کرده است. تنها استثنائی که برای مجارستان وجود دارد کشور صربستان است که شهروندان آن مدتهاست بدون هیچ محدودیتی به مجارستان سفر می کنند. ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان اعلام کرد که برای 13 کشور دیگر که اتحادیه اروپا به شهروندانش اجازه ورود داده است همچنان امکان سفر به مجارستان وجود ندارد.

خبرها همچنین حاکی از آن است که بحران کرونا بازار آموزش در آلمان را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. بر اساس نظر سنجی اتاق بازرگانی و صنایع آلمان، شرکت ها سال جاری احتمالا آموزش های کم تری را برای نیروهای خود در دستور کار قرار می دهند. بر اساس نظر سنجی که از بین 15 هزار شرکت به عمل آمده است تقاضا ها از اماکن آموزشی حدود 7 درصد پایین تر از این دوره زمانی در سال گذشته بوده است.

اولین بازگشت محدودیت ها در اتریش

تقریبا همزمان با کاهش تدریجی محدودیت های کرونایی در اتریش به دلیل برخی شیوع های منطقه ای محدودیت هایی در برخی مناطق این کشور مجددا اعمال می شود. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در شهر لینتس اتریش از روز جمعه به مدت یک هفته مدارس، مهد کودک ها و مراکز مراقبت تعطیل می شود. همچنین به شهروندان این منطقه اتریش دوباره توصیه شده در فضاهای دربسته از ماسک استفاده کنند وحتی الامکان در تجمعات شرکت نکنند.

تمایل شهروندان آلمانی برای تست کرونای مجانی برای همه

نتایج یک نظرسنجی هم نشان می دهد که بیشتر قریب به اتفاق شهروندان آلمانی از تست کرونای رایگان برای همه حمایت می کنند. این نظرسنجی که از طرف انستیتو سیوی انجام گرفته نشان می دهد که 60 درصد شهروندان خواهان این هستند که هر شهروند حتی بدون داشتن علائم بتواند یک تست کرونای مجانی را انجام دهد. 31 درصد هم با این طرح مخالف بودند.

کاهش چشمگیر فروش محصولات شرکت بی ام و به آمریکا

شرکت خودرو سازی بی ام و آلمان هم در دوران بحران کرونا میزان فروش محصولات بسیار کمی به آمریکا داشته است. این شرکت خودروسازی در سه ماهه دوم سال جاری میلادی میزان فروش بسیار کم تری نسبت به همین دوره زمانی در سال گذشته به آمریکا داشته است.

درخواست آلمان برای آتش بس بین المللی سراسری

شورای امنیت سازمان ملل هم از همه احزاب درگیر شرکت کننده در جنگ ها یک آتش بس دنیای را با توجه به شیوع ویروس کرونا درخواست کرده است. این خبر را سفیر آلمان در سازمان ملل و رئیس شورا روز چهارشنبه در نیویورک خبر داده و اعلام کردند که بعد ازماه ها بحث و اختلاف نظر هر 15 عضو این شورا به این قطعنامه رای دادند.

وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد که از همه احزاب درگیر در مناقشات درخواست می شود که سلاح های خود را برای مدت 90 روز کنار بگذارند. وی تاکید کرد: انسان هایی که در اثر جنگ، مهاجرت، گرسنگی و بحران کرونا در مناطق جنگی ضعیف شده اند نیاز به استراحت دارند.

بسیاری از سازمان های امدادی بین المللی این تصمیم شورای امنیت سازمان ملل را تمجید کردند.

بازگشت محدودیت ها در لوکزامبورگ

با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در لوکزامبورگ این کشور مجددا برخی محدودیت های کرونایی خود را باز می گرداند. این خبر را نخست وزیر لوکزامبورگ روز چهارشنبه اعلام کرد.

وی با تاکید بر اینکه آمارهای اعلام شده نگران کننده نیستند در عین حال تاکید کرد: ما باید در آینده از بدتر شدن شرایط جلوگیری کنیم. لوکزامبورگ از افزایش آمار مبتلایان به ویژه در بین جوانان خبر داده است.

جوانان اروپایی زیر تیغ بحران کرونا

کمیسیون اروپا هم اعلام کرده که می خواهد از افزایش بیکاری جوانان مشابه آنچه در دوران بحران مالی سال های 2009 رخ داد جلوگیری کند. کمیسر امور اجتماعی اتحادیه اروپا اعلام کرده که این خطر وجود دارد که جوانان قربانی این بحران شوند.

افزایش چشمگیر آمار مبتلایان روزانه در کشور سوئیس

خبرها همچنین از افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا در کشور سوئیس در روزهای اخیر خبر می دهد. در مجموع تا به حال نزدیک به 32 هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و حدود 1685 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم در دیدار با همتای ترک خود در برلین وعده بررسی مجدد هشدارهای سفر به ترکیه به دلیل شیوع کرونا را داده است. هم زمان وی اعلام کرد که برلین در این باره در هماهنگی با اتحادیه اروپا تصمیم می گیرد.

ماس تاکید کرد که اتحادیه اروپا با اولین کاهش محدودیت های سفر برای برخی کشورها گامی در راستا بازگشایی نهاده و این راستا باید ادامه یابد.

هشدار درباره وقوع موج دوم کرونا در آلمان

حزب دولتی سوسیال مسیحی آلمان هم با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در دنیا درباره وقوع موج دوم کرونا در کشورش هشدار داده است. یکی از مقامات بلند پایه این حزب اعلام کرده که این موج دوم برای کسب و کارهایی که تازه مجددا کار خود را شروع کرده اند بسیار خطرناک تر و غیر قابل کنترل تر خواهد بود..

دولت بریتانیا پل هوایی خود با سایر کشورها را مجددا برقرار خواهد کرد و قوانین قرنطینه ای اتخاذ شده برای مقابله با ویروس کرونا را برای مسافرانی که از 75 کشور قصد ورود به بریتانیا را دارند، لغو می کند، بنابر این مسافران خارجی می توانند برای تعطیلات به این کشور سفر کنند .

دولت انگلیس همچنین به زودی ممنوعیت سفرهای غیرضروری به همه مقصدهای اتحادیه اروپا، سرزمین های تحت حاکم بریتانیا از جمله برمودا و جبل الطارق و ترکیه، تایلند استرالیا و نیوزلند را لغو خواهد کرد .

کرونا در اروپا همچنان قربانی می گیرد

بر اساس جدیدترین آمارهای منتشر شده تا به حال در انگلیس حدود 313483 نفر به کرونا مبتلا شده و 43906 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال 296739 نفر به کرونا مبتلا شده و 28363 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 240760 نفر به کرونا مبتلا شده و 34788 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

آلمان هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 196361 نفر در این کشوربه کرونا مبتلا شده و 9061 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در فرانسه هم تا به حال 165719 نفر به کرونا مبتلا شده و 29861 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 9282

به "کرونا در اروپا، از تداوم بازگشت مجدد محدودیت ها تا افزایش چشمگیر مبتلایان روزانه در سوئیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از تداوم بازگشت مجدد محدودیت ها تا افزایش چشمگیر مبتلایان روزانه در سوئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید