کمبود ذخایر خون در بسیاری از کشور ها

به گزارش سهندبلاگ، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام نموده است: برای تامین ذخایر خون در هر کشور به وجود 10 تا 20 اهدا کننده خون به ازای هر 1000 نفر احتیاج است.

کمبود ذخایر خون در بسیاری از کشور ها

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، نتایج آنالیز که به تازگی انجام گرفته نشان می دهد در سطح دنیا بسیاری از کشور ها برای برطرف احتیاج های خود از ذخایر خونی کافی برخوردار نیستند.

طبق اعلام سازمان دنیای بهداشت به ازای هر 1000 نفر در هر کشور وجود 10 تا 20 اهدا کننده خون احتیاج است تا ذخایر خونی به میزان کافی تامین گردد. انتقال خون به حفظ جان انسان ها یاری می نماید و بهبود سلامتی را به همراه دارد. همچنین ضروری است که تامین ذخایر خونی سالم و ایمن، بخش حیاتی در نظام سلامتِ هر کشوری تلقی گردد.

این درحالیست که آنالیز ذخایر خونی و تقاضا برای انتقال خون در 195 کشور دنیا نشان داده است در 119 مورد از آن ها ذخایر خونی کافی برای تامین احتیاج جمعیت کشور وجود ندارد.

یکی از محققان این مطالعه از بیمارستان ملی بچه ها در واشنگتن گفت: با بهبود دسترسی ها به خدمات مراقبتی در کشور هایی با میزان درآمد پایین و متوسط، تقاضا برای دریافت خون اهدایی بیشتر می گردد و بدون حمایت های قانونی، اقتصادی و ساختاری شکاف موجود بین ذخایر خونی در دنیا و تقاضای آن عمیق تر خواهد شد.

این اولین مطالعه ای است که به ارزیابی شکاف بین ذخایر و تقاضای خون اهدایی در دنیا بر اساس احتیاج های پزشکی هر کشوری پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در این آنالیز آمده است: مجموع ذخایر خونی در دنیا حدود 272 میلیون واحد ارزیابی شده است. هرچند مجموع تقاضای دنیای در سال 2017 حدود 303 میلیون واحد بوده که با کمبود 30 میلیون واحدی روبرو بوده ایم. همچنین در بسیاری از کشور های پردرآمد، ذخایر خونی موجود جوابگوی میزان تقاضاست، اما در بسیاری از کشور های کم درآمد این کمبود وجود دارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 5275

به "کمبود ذخایر خون در بسیاری از کشور ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود ذخایر خون در بسیاری از کشور ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید