کنتور هایی که به خاطر بدعهدی مدیر عامل شرکت کنتورسازی به فروش نمی رود ، معوقات کارگران بر قوت خود باقیست

به گزارش سهندبلاگ، 150 کارگران کارخانه کنتورسازی ایران قزوین از آبان در این شرکت مشغول به کار شدند؛ اما هنوز معوقات آن ها پرداخت نشده و شرکت توانیر به دلیل اینکه ورژن کنتور ها پایین است، آن ها را نمی خرد.

کنتور هایی که به خاطر بدعهدی مدیر عامل شرکت کنتورسازی به فروش نمی رود ، معوقات کارگران بر قوت خود باقیست

گروه دانشگاه خبرنگاران، طی چند سال اخیر کارخانه های دولتی که در فرایند خصوصی سازی قرار گرفته اند با عملکرد نامناسب دولت در اصل 44 قانون اساسی نتوانستند به اهداف خود برسند.

خصوصی سازی، اگر به درستی اجرا شود، رشد اقتصادی مطلوبی را به دنبال خواهد داشت؛ اما اگر این فرآیند به درستی اجرا نشود و پیاده سازی آن با بی توجهی همراه باشد، منجربه نتایج نامطلوبی می شود.

پیشروی جهت اشتباه خصوصی سازی باعث شده است که کارخانه های دولتی با سابقه چند دهه به دست افراد غیر متخصص بیفتد و این امر جز کاهش تولید، اخراج کارگران و تعصیلی کارخانه ها چیزی دیگر نداشته است.

در این راستا، یکی از کارخانه هایی که کارگران آن طعم تلخ خصوصی سازی را چشیده اند، شرکت کنتورسازی ایران است که به عنوان بزرگترین کارخانه کنتورسازی کشور در سال 1347 تاسیس و در سال 87 بنا بر اجرای اصل 44 خصوصی سازی شد. خصوصی سازی که به طرز صحیحی صورت نپذیرفت و شرکت به جوان 20 ساله که توانایی و تجربه مدیریت را نداشت، واگذار شد.

به این ترتیب در سال 87 بلوک مدیریتی از طرف سات کاپ سهام خود را جهت فروش به بورس عرضه کرد و کارگران هم تصمیم به شرکت در مزایده گرفتند. این شرکت در سال 92 حدود 900 نیروی فعال داشت که متاسفانه این تعداد به 180 نفر رسیده است شرکت کنتور سازی قبل از اینکه خصوصی شود، در کشور های همجوار بخصوص سوریه و عراق کنتور صادر می کرد.

بیشتر بخوانید:

زخم خصوصی سازی بر سینه کارگران کنتورسازی قزوین

کنتورسازی قزوین هم از خصوصی سازی در امان نماند

پاسخ سخنگوی قوه قضاییه به دانشجو در خصوص مدیریت کارخانه کنتورسازی ایران از زندان

کارگران شرکت کنتورسازی قزوین مشغول به کار شدند

عاملی، مدیر عامل شرکت کنتورسازی به دلیل تخلفاتی که در بورس داشته است، در زندان به سر می برد و از آنجا خیلی راحت می تواند مدیران شرکت را عزل و نصب کند و این موضوع باعث شد تا مسائل کارگران بیشتر شود و آن ها نسبت به این قضیه اعتراض داشتند و از دستگاه قضائیه خواستار رسیدگی به این ماجرا شدند که غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه در این راستا گفت: تماس تلفنی مالک شرکت کنتورسازی از زندان برای انجام کار های اداری یکی از تدابیر دستگاه قضا برای جلوگیری از تعطیلی واحد های صنعتی است.

اسماعیلی در ادامه می گوید: مدیرعامل شرکت کنتورسازی قزوین تحت بازداشت قوه قضاییه است؛ اما، چون پفراینده و اتهامات سنگینی دارد، مجبور به بازداشت این فرد شدیم و اجازه دادیم تا با تماس تلفنی، کار های حقوقی و اداری خود را انجام دهد.

سخنگوی قوه قضاییه می افزاید: تماس های این فرد برای انجام کار های حقوقی و اداری خود یکی از تدابیر دستگاه قضاست تا در زمانی که چاره ای جز بازداشت افراد نیست، تسهیلاتی جهت جلوگیری از تعطیلی واحد تولیدی و صنعتی وجود داشته باشد و به نظر می آید این از اقدامات خوب دستگاه قضاست و باید با دید مثبت به آن نگاه کرد؛ چرا که ما خود را مقید به این می دانیم تا در کنار رسیدگی قضایی، از تعطیلی واحد های صنعتی و تولیدی و اداری کشور به لیل رسیدگی قضایی و یا تخلف مدیران آن شرکت خودداری کنیم.

با توجه به اینکه حقوق کارگران شرکت کنتورسازی قزوین حدود 26 پرداخت نشده بود، قرارگاه شهید احمدی روشن استان قزوین برای بررسی و پیگیری به ماجرا ورود کرد.

مهدی مرادی، دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن استان قزوین در این باره می گوید: ابتدای امر نشستی با کارگران کارخانه و دانشجویان فعال استان برگزار شد و همچنین در این راستا تریبون آزادی در نماز جمعه برپا شد و برای اطلاع رسانی بیشتر نشریه ای نیز کار کردیم.

از آبان ماه 150 نفر از کارگران کارخانه کنتورسازی ایران قزوین در این شرکت مشغول به کار شدند، اما هنوز معوقات آن ها پرداخت نشده. کارگران در این مدت حدود 12000 کنتور تولید کردند؛ اما شرکت توانیر به دلیل اینکه ورژن کنتور ها پایین است آن ها را نمی خرد. به گفته یکی از کارگران علت اصلی بد عهدی مدیر عامل کارخانه است.

کارگران از زمانی که مشغول به کار شدند بعد از 26 ماه فقط 70 در صد حقوق آبان ماه را دریافت کردند که مقدار پرداختی از فروش اقلام مازاد بود. شرکت کنتور سازی ایران در سال 90 حدود 33 میلیار تومان از شرکت توانیر طلب داشته که با بد قولی های مدیر عامل برای تحویل کنتور در حال حاضر 28 میلیارد تومان بدهی دارد. قبلا کنتور ها از طریق شخصی به شرکت توانیر واگذار می شد. ارزش شرکت کنتور سازی ایران حدود 200 میلیارد تومان است، اما از زمان واگذاری شرکت به علی عاملی حدود 1200 میلیارد تومان بدهی به بار آوده است.

علی عاملی شرکت را با قیمت حدود 9 میلیارد تومان به صورت 3 میلیارد پیش پرداخت و مابقی در طول 5 سال خریداری کرد و در حالی که شرکت کنتورسازی در آن زمان حدود 14 میلیارد تومان از برق منطقه قزوین طلب داشته است. در اقدامات بعدی این فرد اقدام به فروش دستگاه و مواد اولیه تولید کنتورسازی کرده است؛ به طوری که 186 تریلی از این اقلام از شرکت خارج شده و به فروش رفته است.

با وجود اینکه کارگران شرکت کنتورسازی هم اکنون مشغول به فعالیت در این شرکت هستند، اما معوقات آن ها هنوز پرداخت نشده است و خیلی از مسائل آن ها بر قوت خود باقیست این کارگران خواستار برکناری مدیرعامل شرکت هستند و به گفته یکی از کارگران تا زمانی که مدیریت کارخانه توسط شخص ناکار آمد اداره نشود، این مسائل وجود دارد.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 6174

به "کنتور هایی که به خاطر بدعهدی مدیر عامل شرکت کنتورسازی به فروش نمی رود ، معوقات کارگران بر قوت خود باقیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنتور هایی که به خاطر بدعهدی مدیر عامل شرکت کنتورسازی به فروش نمی رود ، معوقات کارگران بر قوت خود باقیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید